Gå til innhold
Arkivverket

[#38616] Maren Sofie Christiansdatter född 1872-04-05 i Stokke.


Gjest Björn Johnsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Björn Johnsson

Jag behöver hjälp att identifiera vigsel för Maren Sofie Christiansdatter/Horntvedt född 1872-04-05 i Stokke.Hon bör ha gift sig mellan 1892 - 1897 i Stokke eller Sandefjord.Hennes man heter antingen Lars Larsen född 1868 i Stokke eller Sören Kristian Aas född 1855 i Andbo. (enligt 1900-telling) Båda dessa är gifta med var sin Maren Sofie födda 1872 i Stokke.Mvh Björn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg vet ikke, men den ene av disse: Lenke, står oppført som født i Skee, og det er jo i Sverige.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn Johnsson

Hej.Det är riktigt att det finns en socken i Bohuslän som heter Skee. Troligen ett arv från den Norska tiden. Men vid födelseuppgifterna för en del av Maren Sofies syskon står det Skjee Stokke, därför är jag övertygad om att det är i Skjee i Stokke som hon är född. Familjen flyttade till Sandefjord ca 1875. Därför är det mest troligt att vigseln var i Sandefjord.Mvh Björn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Laila har den rette familien i sin lenke. Jeg vet ikke mer om Lars Larsen, når eller hvor de giftet seg . Ekteparet fikk ihvertfall disse barna:Rolf Frank, født 8 jul 1894 i Nordre Gade, Sandefjord, død 15. sept. 1894. Faddere: Slagter Kristian Horntvedt. Styrmand Hans Hansen. Faderen Lars Larsen. Konen Erika Melsom. Pigen Malie Horntvedt.Kjell Dag, f. født 25 des 1897 i Bugaardsgade, Sandefjord Faddere: Slagter Kristian Horntvedt. Sømand Harald Horntvedt. Klaus Kristiansen. Konen Henriette Kristiansen. Pigen Amalie Horntvedt.Stokke kirkebok har flere Lars Larsen født 1867 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1272&idx_id=1272&uid=ny&idx_side=-124>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei igjenPå Maren Sofie, se lenken i innlegg 3, står det udtraadt, intet samf. De giftet seg kanskje ikke i kirken? Her er jeg på tynn is, men finner man dem gift blant dissentere?? Hun kan vel også ha gått ut av statskirken etter de giftet seg. De har jo tydeligvis døpt barna sine i kirken.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn Johnsson

Mange Tack, Solveig, Lars Ove och Laila.Ja, det är tveklöst riktigt att det är rätt familj. Alla faddrarna stämmer perfekt. Den andra familjen bodde i grannhuset till Christian Horntvedt i Sandefjord därför blev jag tveksam. Blev osäker när jag inte kunde hitta vigseln.Mvh Björn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Her er guttenes dåpsdato: Rolf Frank 31.08.1894, Kjell Dag 20.03.1898.Husker ikke om jeg så etter foreldrenes vielse den gang jeg hadde mikrofilmen på hjemlån. Håper noen har filmen og kan sjekke hvem Lars Larsens far var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Prøver og identifiserefadder kone Erika Melsom. Her i FT 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00720&gardpostnr=273&personpostnr=1512&merk=1512#ovre>Lenke Her hennes vielse LenkeHun er født Larsen og kan være en søster av Lars Larsen. Født i Tønsberg tenker jeg Lenke og broren Lars i Stokke LenkeLars Larsen i Stokke kirkebok (nr. 69)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.