Gå til innhold
Arkivverket

[#38619] Giert Larsen Nordal, f. 1745, Kinn, S & F


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er dåpen hans: LenkeMen hvem var hans far? Lars Simonsen eller Lars Larsen?Jeg finner nemlig disse to med barn rundt om 1745-1761 på Nordal.Dersom det er Lars Simonsen, så ble han visst gift to ganger. Först med Maria Knudsdtr i 1744 og så med Sophie Andersdtr i 1753. Dette har jeg funnet her på DA. Jeg har og funnet Giert Larsen gift med Kari Olsdtr i 1782 og håper det er rette Giert Larsen jeg har her. De fikk tre barn på Aalen: Lars (1783), tvillinger Mads og Anne Sophie (1788)Dette gjelder anene til mine barnebarn.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det ser ut for at du har funnet de rette. Jeg fant som sagt en Kari Olsdtr. Men her er det jeg er noenlunde sikker på:Lars Giertsen Aalen f. 1783, döpt i Svanö 8 juni 1783. Det er hans foreldre som jeg mener er Giert Larsen Nordahl og Kari ? Dpt: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=FORDFO81&gardpostnr=172&merk=172#ovre>Lenke Lars Giertsen ble gift med Oline Madsdtr Aarset (?)födt i 1792.Lars og Oline hadde fölgende barn: Juditha, Lovise, Giert Cornelius, Lars Martinus, MaleneFt 1801: Lenke LenkeDøpt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg tror det er to Gjert Larsen, en på Solheim og en på Aalen. Ser at en er gift med Kari Larsdtr Solheim og den andre er gift med en Kari Olsdtr.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.