Gå til innhold
Arkivverket

[#38627] Giftemål i Drammen ca.1887(Bragernes ?)


Gjest helmin Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest helmin Kvennodd

Hei! Er det noen som har tilgang til giftemål iBragernes i slutten av 1880? Thorjus Paulsen og Anna Eriksdatter gifter seg kanskje her da, alle deres barn er født i Drammen.Den første Magda Theodora i 1888,iflg.DA 1900, jeg var i Drammen sist uke men da var Bragernes filmen utlånt.Sjekket de andre(strømsø osv),men fant ingenting.Hele familien finnes i Bærum i 1900. Anna skal være født i Mo,Dalsland i 1851. Min oldefars søster hvis alt stemmer. På forhånd takk. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Takk Berit. Er det noen som vet om dissentere er med i kirkebøkene i Drammen,eller må jeg få tak i det hos frikirken,hvis det finnes? mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Bragernes MINI II-7 kort 9/14. Lista for døpte dissentere juli 1887-1893:født 16.juli 1889 - SIGURD - Torjus Paulsen, fabrikkarbeider f. 1865 og Anna Johansen f. 1851. Bosatt Bragerøen. Ægtefødt. 'Den .....stelige Frimenighed.'født 10. feb 1891 - PEDER EMANUEL - Torjus Poulsen, fabrikkarbeider f. 1865 og Anna Johansen f. 1851. Bosatt Bragerøen. Ægtefødt. 'Den christelige Frimenighed.'født 14. okt 1893 - FRITHJOF - Torus Paulsen, fabrikkarbeider f. 1865 og Anna Johansen f. 1851. Bosatt Bragerøen. Ægtefødt. 'Den christelige Frimenighed.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Bragernes - MINI III 5 - kort 7/10.Utmeldt av statskirken - 21. feb 1887 - ungkar - sømand Torjus Paulsen Kleven - f. 1865 på Kongsberg - konfirmert 3. okt. 1880 på Kongsberg. Bosatt Bragerøen. Innmeldt i den Kristelige Frimenighed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin kvennodd

Hei Jon. Tusen takk for svaret,da fikk jeg svar som sa meg at dette ikke er min familie.Jeg får lete videre en annen plass. hjertelig takk helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.