Gå til innhold
Arkivverket

[#38632] Dødskifte Oslo september 1876


Gjest Linda Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Linda Olsen

Trenger hjelp til å finne ut arvinger til Jørgen Ellefsen, født 17.01.1834 i Kråkstad, sannsynligvis død 1875 i Oslo. Hans kone er Thora Helene Ellefsen, født 06.10.1836 i Kråkstad (pikenavn Johannessen). På folketellingen for Oslo for 1875 står hun oppført som enke så Jørgen er nok død i 1875. Hun gifter seg på ny i mai 1877 og da står det i kirkeboka at dødsskifte har vært 23.09.1876 i Christiania. Det er navn og alder på barna jeg er interessert i. På folketellingen for 1875 står hun oppført med et nyfødt pikebarn som ikke har fått noe navn enda. Ifølge mine opplysninger har hun en datter født 29.11.1875. Da hun gifter seg på ny fører hun opp mann nr 2 som barnefar. Men tidspunktet for datterens fødsel tilsier at hun er barn av første ektemann. I følge statsarkivet er ikke dette skiftet mikrofilmet så hvis noen kan være behjelpelig med et oppslag på arkivet for meg hadde det vært kjempeflott.Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.