Gå til innhold
Arkivverket

[#38648] 1875-folketellingen og Åmli - Tovdal


Gjest Hilde A. Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde A. Johansson

Min farmor ble født Tone Jonsd. 23.1.1893, Indjordet gård, Aamli Hered, men finner henne ikke oppført for verken dåp eller konfirmasjon i kirkebok/klokkerbok for Aamli. For Tovdal er det ikke lagt ut noen bok gjeldende det tidsrommet. Savner også folketellingen for 1875. Noen som vet når den blir tilgjengelig digitalt? Er det andre kirker nær Åmli (utenom Tovdal)hun ev. kunne vært døpt/konfirmert i? Har funnet oppføring av dåpen for en av hennes brødre i Åmli i 1886.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Du finner konfirmasjonen hennes i kirkebok for Åmli , ministerialbok 1900 - 1914 side 123 post6.Født 23.01, døpt 26.02.1893 og konfirmert 14.04.1907. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Når det gjelder FT1875, blir nok ikke den tilgjengelig for hele landet med det første. Det de nå holder på med er FT1910. Det er mulig resten av ft75 kommer om en 20-30 års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Landsverk

Tone f. 23/1-1893 døpt 26/2-1893 i Tovdal kyrkjeForeldre : Husmand Jon Syvertsen Ramse og Jorand Auversdtr.Foreldrenes bopæl : Stormyr under Øvre Ramse.Jon er født i 1863 og Jorand født i 1859.Fadder : Gaardsmand Ole Tallaksen Ramse, skogsarbeider Knut Jonsen Tveit(ytre Ramse), Tjener Nils Bjørnsen Ramse(ytre), Sigrid Poulsdtr. Ramse (ytre), Ragnhild Tellefsdtr. Ramse(øvre)Kilde : Åmli Mini A-10 1885-1899 side 274mvh Rune Landsverk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde A. Johansson

Nå ble jeg både overrasket og glad denne morgen. Tusen takk til deg, Rune Landsverk i Arendal, for dine opplysninger om min farmors dåp i 1893.Mvh Hilde A. Johansson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.