Gå til innhold
Arkivverket

[#38664] Skredder Ole Jonsen på Hagestuen i Vardal. Hans opphav?


Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Johansen

Takket være kidene på www.slektshistorielaget.no har jeg funnet mye om mine forfedre i Vardal og omegn.En av dem var skredder Ole Jonsen på Hagestuen i Vardal. Han var født omkring 1787 i Land. Han giftet seg 04.08.1816 i Vardal med Agnete Andersdatter (trolig f. 1790 på Skulhus-eie i Redalen).De bodde fortsatt på Hage-eie i 1821 og 1839. Ved FT 1865 bodde de på Smedsrud, men Ole døde på Hage-eie 01.01.1866.Noen som har noe forslag til hvordan jeg skal finne hans forfedre i Land? Jeg vil tro det fantes mer enn én Ole Jonsen f. ca. 1787 i Land...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ved søk i 1801 tellingen for Oppland/Land finner jeg seks personer med navn som begynner med Ol og etternavn på Jon/Johns.Dette er den som passer best.LenkeHan er riktignok bare 11år i 1801, men de øvrige fem var 4-8-23-34 og 36år gamle.Så dersom du er sikker på at han kom fra Land, da er der faktisk ikke så mange å velge mellom. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ser forøvrig både i 1865-tellingen og ved ekteskapsinnførselen på FamilySearch IGI at han skrives som Ole Jensen.Hva er korrekt, Johnsen eller Jensen? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

På avskriften på www.slektshistorielaget.no kalles han Ole Jonsen ved vielsen i 1816.Men når barna ble døpt ser det ut til at navnet hans ble skrevet Ole Jensen.Men nå tar jeg påskeferie, og er nok ikke tilbake på nett før 2. påskedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.