Gå til innhold
Arkivverket

[#38673] Marta Jakobsdatter Bjørhovde og Peder Abrahamsen fra Berlevåg


Gjest Inge M Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge M Johansen

Marta Bjørhovde, f 1883 i Bø, gifat seg i 1916 med Peder Abrahamsen fra Berlevåg, f dato ukjent. Er det noen som har nærmere opplysninger om dette parret, etterkommere osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg fant en Peder Magnus, f. 25.11.1888, i kirkebok for Tana, sønn av fisker Petter Johan Abrahamsen og Albine Mathilde Magnusdatter. Foreldrene var bosatt på Berlevåg Lenke, men han viste seg å dø som barn, 7.8.1890.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Morsomt at dette kom akkurat nå- jeg skulle legge ut samme etterlysning. Peder var min oldemors bror. Jeg har hans forfedre langt tilbake. Peder og Martagiftet seg 25 juli 1918 i Kirkenes. Fikk barna Marie og et navn som er vanskelig å tyde Vahif? i 1914. Fikk Fanny i 1917 Kikki i 1920 Peder var sønn av August Christian Falch (Heggelund )og Anna Karolina Karlsdatter fra Karlsøy og Lyngen. Marta datter av Jacob Mathias Endresen Bjørhovne og Nikoline Marie Svendsen, Bø i Vesterålen. Kontakt meg på eirin@hoiby.no hvis du ønsker ytterligere info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Glemte et etternavn i farta....August het Abrahamsen i tillegg til alt det andre.... I Finnmark het han 'bare' August Abrahamsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge M Johansen

Takk til Eirin og Lars, tror nok at jeg (Slektsbøkene for Bø) hadde feil år for giftemål. Eirin ser ut til å ha etterslekta grei så jeg tar kontakt direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ja du har sikkert nok materiale nå, men legger bare for moro skyld inn en lenke til FT1875 for Kvalsund: LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Inge får nok alle opplysninger han trenger fra Eirin, som sitter inne med masse opplysninger om familien Abrahamsen.Men siden det først er henvist til FT1875, så vil jeg gjøre oppmerksom på at den inneholder en del feil angående denne familien. August Abrahamsen er fra Karlsøy i Troms, og de to eldste barna (Anton og Regina) er også født i Karlsøy (nærmere bestemt Jægervatn i Ullsfjord).FT1865: LenkeMvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.