Gå til innhold
Arkivverket

[#38676] Johan Aksel Andreassen f.1868 Moss by


Gjest Hilde A. Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde A. Johansson

I 1900-tellingen finner jeg min oldefar med navnet skrevet/datert Johan Aksel Andreass. F.Moss by 1868. I 1875-tellingen finner jeg en Johan Aksel Andersen f.1864 F.Moss. Dette er eneste i Moss med dette navnet. Noen som kan svare på (ha en formening om) hvor 'vanlig'/sannsynlig det ev. vil være at de er en og samme mann selv med årstall med 4 års skille?! Det med staving/skriving av navn er jo ganske vanlig, men alder?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er født en Johan Axel Andersen 27.12.1864 i Moss, men den du trolig er på jakt etter er vel denne:Johan Axel Andreassen født22.05 og døpt 13.09.1868 av foreldre Andreas Olsen og Elen Bergitte Andersdtr.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde A. Johansson

Takk for nok en opplysning! Lenken virket dessverre ikke. Såvidt jeg har kunnet sett er ikke kirkebok for tidsrommet blitt lagt ut på nettet. Hvor kan jeg finne kilden du hadde lenket til tro? Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Lenken virker i alle fall hos meg.Det er til FamilySearch IGI.Opplysningene derfra bør sjekkes mot kirkeboka. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde A. Johansson

Takk for tilbakemelding om kilden! Er redd min laptop ikke greier å behandle selve FamilySearch IGI programmet (av en eller annen grunn), derfor ikke linken fungerer for meg. Noterer at info uansett bør sjekkes mot kirkeboka ved anledning.Mvh Hilde A. Johansson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.