Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Øystein Brensæter

[#38688] Hvem var Marte Andersdatter Hørlandseie, Østre Toten

Recommended Posts

Gjest Øystein Brensæter

Jeg vet dette om Marte Andersdatter: Gift med Erik Johansen 13.nov.1830. Fikk ei datter, Vilhelmine 10.05.1831 Lenke (I databasene fra Toten slektshistorielag ser dette ut til å være det eneste barnet de får.) Bosatt i 1831 på Hørlandseie.Kan noen hjelpe med opplysninger om følgende: Når og hvor ble hun født? Hvem var foreldrene? Hadde hun søsken? Fikk hun flere barn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

I 1865 er det vel datteren Vilhelmine som bor på Baakind i Østre Toten, ugift husholderske Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Rustad

Ja Grethe; det stemmer nok.Det slår meg forøvrig at om vi ser på hennes faddere så finner vi to av dem dem igjen i tema 38431 Lenke(Ole Andersen 'Klavestadeie' og hustry Marte) Jeg limer inn Vilhelmine's dåp her: ©Gjøvik og Toten Slektshistorielag - Døpte i Østre Toten 1828-33 Protokoll: Østre Toten Mini A1 Side: 20 Nr: 44 År: 1831 Kirke: Balke Født dato: 10.05.1831 Døpt dato: 12.06.1831 Ekte/uekte: E Merknader: Intr.Rolle Sivilstand Stilling/ yrke Fornavn Etternavn Bosted Kjønn Født Døpt Alder Barn Vilhelmine Hørlands-Eie* K 10.05.1831 12.06.1831 Far Indst. Erik Johansen Hørlands-Eie M Mor Indst. Marthe Andersdr. Hørlands-Eie K Fadder Ole Klavestadeie M Fadder Marthe Klavestadeie K Fadder Peder Hørlandseie M Fadder Mari Hørlandseie K Fadder Niels Hørland M DiverseNoen feltnavn er utelatt hvis feltet er tomt. Avskrift ved Frank Ødegård. Klavestad og Hørland er ikke langt fra hverandre; men kan Marte Andersdatter og Ole Andersen være søsken mon tro??Jeg har desverre ikke bygdeboka som dekker dette området av Ø.Toten; men kanskje andre kommer på banen her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petter Dass

Marte var en lettsindig skjøge som solgte fitta si til kåte Toten-bønder for 4 ort, 8 sk. mva. unntatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.