Gå til innhold
Arkivverket

[#38688] Hvem var Marte Andersdatter Hørlandseie, Østre Toten


Gjest Øystein Brensæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Brensæter

Jeg vet dette om Marte Andersdatter: Gift med Erik Johansen 13.nov.1830. Fikk ei datter, Vilhelmine 10.05.1831 Lenke (I databasene fra Toten slektshistorielag ser dette ut til å være det eneste barnet de får.) Bosatt i 1831 på Hørlandseie.Kan noen hjelpe med opplysninger om følgende: Når og hvor ble hun født? Hvem var foreldrene? Hadde hun søsken? Fikk hun flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Ja Grethe; det stemmer nok.Det slår meg forøvrig at om vi ser på hennes faddere så finner vi to av dem dem igjen i tema 38431 Lenke(Ole Andersen 'Klavestadeie' og hustry Marte) Jeg limer inn Vilhelmine's dåp her: ©Gjøvik og Toten Slektshistorielag - Døpte i Østre Toten 1828-33 Protokoll: Østre Toten Mini A1 Side: 20 Nr: 44 År: 1831 Kirke: Balke Født dato: 10.05.1831 Døpt dato: 12.06.1831 Ekte/uekte: E Merknader: Intr.Rolle Sivilstand Stilling/ yrke Fornavn Etternavn Bosted Kjønn Født Døpt Alder Barn Vilhelmine Hørlands-Eie* K 10.05.1831 12.06.1831 Far Indst. Erik Johansen Hørlands-Eie M Mor Indst. Marthe Andersdr. Hørlands-Eie K Fadder Ole Klavestadeie M Fadder Marthe Klavestadeie K Fadder Peder Hørlandseie M Fadder Mari Hørlandseie K Fadder Niels Hørland M DiverseNoen feltnavn er utelatt hvis feltet er tomt. Avskrift ved Frank Ødegård. Klavestad og Hørland er ikke langt fra hverandre; men kan Marte Andersdatter og Ole Andersen være søsken mon tro??Jeg har desverre ikke bygdeboka som dekker dette området av Ø.Toten; men kanskje andre kommer på banen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.