Gå til innhold
Arkivverket

[#38696] Ønsker info om etterkommere etter Christi Vilhelmsdtr. Husavik f. 1821


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

I ættesoga for Haukanes nr. 118 side 538 er det opplyst at Knut Knudsen Haukenes, Bjånes f. 1929 var gift med Christi Vilhelmsdtr. Husevik f. 1821 og at de hadde en datter Henrikke Karie f 1863 bosatt Førde, Hordabø. LenkeI ft for 1865 viser det seg at dette paret hadde en datter til og kanskje flere? Er det noen som har info om disse eller som er i stand til å finne hvor evn etterkommere bosatte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Det ser ut som det er rette Johanne du har funne, dei vart gift i 1885 i Austevoll, der det er oppgitt at ho er født på Bukholm og faren er Knud Knudsen, men eg finner ho derimot ikkje døpt. Skanna kyrkjebok Sund side 105 pkt. 3 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Ja dette er nok dattera deira, du finner nok de andre barna også fødde ved å gå gjennom de skanna kyrkjebøkene for Hordabø i Manger. Marie Oline side 20 pkt.10. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har funnet to til i tillegg til de som står i ft for 1900 det er:Emma Henrikka Nordanger f. 8. jan. 1901 og Klara Johanna Nordanger f. 5. sept. 1904. Dessuten der jeg at David K. Nordanger ble gift med Paulina K. Ivarsdtr, blænes/Fagerbakke.Dersom det er noen som kan hjelpe til å finne hvor Knut, Kristina og Karl Nordanger ble av så hadde det vert fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har også funnet at David Kristiansen Nordanger var gift med Emma Olsdtr. i Hordabø. Videre har jeg funnet at Karl K. Nordanger ble gidt med Brita Magnesdtr.Da mangler jeg info om Kristina og Knut Kristiansen Nordnager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Terje Aarland

Lar det seg gjøre å få mer info om denne slekten. Finnes det en bygdebok med slik info i? Det er innlegg nr 1 og denne sine etterkommere jeg er interesert i å vite mer om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.