Gå til innhold
Arkivverket

[#38708] Prokurator Peder Andersen på Hoel på Nes. Forfede?


Gjest Thor Bøhmer
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Bøhmer

Prorokurator Peder Andersen ble født som det het i Opsloe ved Christiania 17 nov 1709 av foreldre Ambjør Johannesdatter og Anders Pedersen. Alle disse døde på Hoel på Nes i nåværende Ringsaker.Er det noen som har noe informasjon om Peder Andersens foreldre og deres slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I følge en vel heller usikker kilde Fam. s. finner jeg ved foreldresøk følgende barn av Anders Pedersen og Ambjørg Johannesdatter:Peder f. 1689 Mari f. 1691 Marte f. 1693 Ambjørg f. 1697 John f. 1700 Anders f. 1703 Kristine f. 1706 Berte f. 1701Legger en lenke til den siste av barna som var listet opp under foreldresøket: LenkeHer er sikkert usikkerhetsmomenter, alle er oppført f. i Aker, men navnt på plassen er blitt ganske forvansket.Mulig det finnes flere opplysninger om denne familien, under Gårder og plasser i Aker?Peder Andersen f. 1709 var riktignok ikke nevnt i disse kildene, men han kan likevel være oppkalt etter broren f. 1689. ( Muligens død tidlig?)mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Takk for nyttig informasjon. Peder hadde en datter som ble gift inn i Robartfamilien som er omtalt et annet sted på dette diskusjonsforum og han er blant mine forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Thor Bøhmer

Det vil jeg tro. Prokurator bosatt på Nes. Sogneprest Hanibal Hammer døde på Nes og de to var vel nesten naboer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest knut fasting

Finnes han kanskje omtalt hos S. H. Finne-Grønn i 'Norges Prokuratorer, Sakførere og Advokater 1660-1905. ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.