Gå til innhold
Arkivverket

[#38709] Paul Paulsen, Stakvikken, Vikna Nord-tröndelag


Gjest Susanne Lysén
 Del

Recommended Posts

Gjest Susanne Lysén

Hej! Jag söker min mans farfar, jag har funnit honom här i digitalarkivet mne inte i de scannade kyrkböckerna? Kan någon hjälpa mig att hitta honom så jag får tag i mer information om honom födelsedata etc.Hans namn är Paul Paulsen, född 1896, Stakviken, Vikna Nordtröndelag. Hans far var Paul Petersen mor Lovise Eliasdatter.Jag kan ej finna Paul Paulsens farfar heller kan någon hjålpa mig där också?Tack på förhand! Med vänliga hälsningar!/ Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-)Eg trur at det er ei(?) anna kyrkje som er nærare der dei bur enn Vikna kyrkje.Eg har leita etter borna til Paul og Lovise, både i døpte og konfirmerte utan å finna dei.Seinast igår kveld leita eg etter nokon som vart f. i Skodje(Møre og Romsdal) utan å finna dei, sjølv om eg _visste_ at dei var f. der.Men så såg eg at det var noko som heitte Skodje pr.gjeld Vatne sokn, og _der_ fann eg dei!Eg trur at det kan vera det same med dette spørsmålet som du har(og difor finn du dei ikkje i Vikna), men eg er ikkje kjend i dei trakter av Norge. Kanskje nokon andre har svaret på dette?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Vidar

Jeg fant heller ikke på Digitalarkivet Paul Paulsen døpt i 1896; hverken i Vikna eller Nærøy.Ifølge Vikna Bygdebok bind 1 s 83 er foreldrene til Paul Pettersen f 1866 følgende: Petter Nilsen og Marta Olsdatter.Iflg samme bok s 93 var Petter Nilsen født i 1833. Hans foreldre var: Nils Gabrielsen og Peternella Olsdatter. Petter ble gift 1859 med Marta Bergitta Olsdatter f 1836 i Fosnes. Petter & Marta hadde 4 barn; hvorav Paul Pettersen f 1866 var nr 4.Iflg Viknaboka bind 2 s 281 ble Nils Gabrielsen Gravset & Pernille Olsdatter gift 1833. Pernille født 1789 av foreldre Ole Jensen Berg & Wivice Andersdatter Garstad (f 1746). Wivice var muligens fra gården Vikestad. Som enke ble Wivice gift 2.gang i 1783 med Ole Jensen (d 1798). Wivice døde 1824.Samme bok s 202 skriver at Nils Gabrielsen er født 1767. Hans første kone døde i 1821. Nils døde i 1835 og sønnen Petter Nilsen ble oppfostra hos en halvsøster.S 201 skriver at Nils Gabrielsens foreldre er Gabriel Olsen Gravset f 1725 og Nille Nilsdatter Kvaløy f 1727 d 1784. Nille's foreldre er Nils Olsen og Elisabeth Pedersdatter. Gabriel's foreldre er Ole Torkildsen Gravset f 1697 og Marie Larsdatter.Bind 3 s 118: Nils Olsen er nevnt som bruker på gården Kvaløya i 1723. Nils døde 1729. Elisabet Pedersdatter f 1693 d 1745.Bind 3 s 486: Ole Torkildsen's far er Torkild Binnerøy (Bjørnarøy) f ca 1651.Hvis du har interesse av det kan jeg sende deg scannede kopier av de aktuelle sidene i Viknaboka.Mvh Per Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne Lysén

Ja må tacka det allra hjärtligaste för hjäpen jag fått!! Självklart vore jag tacksam för skannade kopior ur boken. Med vänlig hälsning och en önskan om en riktig Glad Påsk! / Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Vidar

Hei igjen Susanne! Hvor skal jeg sende scannede kopier; hva er din e-mail-adresse? I kildehenvisningen glemte jeg å skrive at Viknaboka (bind 1-3) ble utgitt av Vikna Historielag i 1969; forfatter Bjarne Borgan. God påske til deg også, Susanne! Mvh Per Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Susanne Lysén

min e-post är sussilysen@spray.se blir glad om du kunde sända kopior.Viknaboka hur får man tag i den? Någon som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Har lett i kirkeboka her og fant søsteren Petra f.3/4-91 døpt 26/12-91 konf 8/7-06 og yngste søster Lydia f 19/1-94 døpt 16/9-94 og konf 4/7-09. Dette er tatt fra konfirmerte i kirkeboka. Her er det ikke samsvar med hverken Viknaboka eller folketellinga i 1900. Kunne ikke finne Paul konfirmert her i kirkeboka for vikna 1899-1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Vidar

Hei Susanne! Jeg har notert din e-post-adresse. Jeg skal sende deg scannede kopier av de relevante sidene i Viknaboka (kanskje du ikke trenger å låne/kjøpe den). Ref sideangivelsene i innlegg (3) ovenfor. Men jeg rekker ikke å sende det til deg før om 2-3 dager. Mvh, Per Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.