Gå til innhold
Arkivverket

[#38718] Eleonora Magnusdatter Bergwitz


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Kjenner noen til disse to:Eleonora Magnusdatter Bergwitz, født ca. 1716. Død ca. 1805. Gift 1751 i Foldereid i Nærøy, Nord-Trøndelag med korporal, gårdbruker, og snekker Ole Justesen Dahl. Død ca. 1785. På Øvre Hagan under Foldereid prestegård fra 1787.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Vidar

Ole Justesen (Gustavsen) Dahl & Eleonora er omtalt i Nærøy Bygdebok bind 1 (forfattere Sveinung og Kåre Leirvik) side 454 og 613. Samt i bind 3.Det fremgår ikke av ditt innlegg om du allerede har det som står om Ole & Eleonora i Nærøy Bygdebok.PV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Hei igjen. Det var selvfølgelig dumt av meg å ikke skrive at det var i Nærøy bygdebøker jeg hadde funnet de opplysningene jeg hadde. Takk skal du ha for at du satte inn disse opplysningene. Men mer enn dette har jeg ikke. Her stopper alle spor.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Helland

Ifølge FS ble ekteskap inngått i Foldereid 18. juli 1751 mellom Ole Gustavsen og Elenora Brevitz. Har ikke sjekket andre kilder ennå, men noterte dette fordi jeg leter etter Brevitz/Brewitz slekten i Norden. mvh Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Vidar

Hei igjen !Har du sett noe i boken 'Stamtavle over familien Bergwitz med indgiftede familier' ? Forfatter : Bergwitz, Joh. K. Trykt : Kristiania, 1891. Sidetall : 35 s.Jeg vet ikke om du finner din Eleonora Bergwitz der, men det kan kanskje være verdt å sjekke.PV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Takk Beate og Per Vidar. Nei, den boka har jeg ikke sette ennå. Jeg prøver videre. Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Karl Göran Eriksson

Det finns en Eleonora, född 1716 i Ovikens socken, Jämtland av sergeanten Magnus Brevitz. Detta barn avled dock redan 1717. En namne, av samma föräldrar, föddes 1721 i Lits socken, Jämtland. Sannolikt är ovanstående identisk med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Så morro. Tusen takk Karl Gõran. Navnet skrives også Brevitz i Norge, så dette er definitivt samme person. Da fikk min svigerfar svenske forfedre. Dette skal føres inn i en ny slektsbok som skal gis til en konfirmant om tre år. Dette var gøy. Ikke rart det var umulig å finne noe mer i Norge.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.