Gå til innhold
Arkivverket

[#38721] Stenhugger Gustav Andersson m/fam. Idd,Østfold 1900


Gjest Anita Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Johansen

Er det noen som kjenner til denne familien? Gustav Andersson,f.ca 1874,Sverige,og Augusta Marie Brynildsen,f.22/3-1878,Moss. Jeg har funnet følgende barn: Alfred Leonard,f.1896,Moss, Alfrida Wikana Hildegard,f.3/11-1898,Idd, Gustav Ludvig Waldemar Frankel,f.27/12-1900,Idd, Oskar Reins Walliks,f.16/2-1903,Idd, Gerda Marie Elise,f.13/2-1905 og Karl Henry,f.6/12-1914,Idd.Familien bor da i Idd i 1900 Lenke Gustavs mor heter Anna Pettersson,og bor sammen med dem i 1900. Hans far skal være skredder Johan Andersson.Jeg har ikke klart å finne Gustav innflyttet til Norge. Jeg antar at Gustav og Augusta kom til Idd ca 1896-98. Finner ingen spor etter familien i Idd etter 1914 og håper noen kan hjelpe meg med når de flyttet fra Idd og evnt. hvor.All hjelp mottas med stor takk.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei.Tusen takk for innspill. Denne Gustav som bor på Bøhlerplass er dessverre ikke den Gustav jeg søker.Da Gustav og Augusta gifter seg i Moss,14/3-1897, er Johan Andersson oppført som far. Det blir også nevnt at Gustav kan hete Anders Gustav eller Gustav Anders. Han skal være født i Frendefors,Sverige i 1874 og konfirmert samme sted i 1889.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anita Johansen

Jeg prøver igjen.Er det noen som kan hjelpe med opplysninger om denne familien? Jeg er spesielt interessert i når de kom til Idd og når de flytta ut. Gustav og Augusta giftet seg i Moss. Augusta er fra Jeløy. Deres første barn er født i Moss,mens nr to er født i Idd,1898. Jeg har heller ikke klart å finne ut når Gustav kom til Norge. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at deres sønn,Gustav Ludvig Waldemar Frankel,giftet seg i Moss og bosatte seg på Jeløy.All hjelp mottas med takk.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.