Gå til innhold
Arkivverket

[#38724] Arnt Estensen Øien (Øvreøien) fra Støren i NT


Gjest Berit Holmen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Holmen

En slektning i USA ønsker å vite mer om sin morfar, Arnt Estensen Øien, f. 22. mars 1859 i Støren. Faren er: Esten Anderssen, f. 1811 og morer er: Marit Arntsdatter, død i des. 1866, født hvor og når ? Arnt ble døpt 8. mai 1859, ingen kirke oppgitt. Faren giftet seg senere med Kari Arntsdatter, f. 1816. Kan Marit og Kari være søsken? Når giftet Esten og Kari seg? Fikk de noen barn? (Jeg tror at Arnt i 1865 muligens var pleiebarn på Raaen.) Er det noen som har mulighet til å hjelpe meg, blir jeg veldig glad. Berit/Barb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Esten Andersen Birth: 1811 Soknedal, Sor Trondelag, Norway Death: 1905 Parents: Anders Estensen & Berit EndresdtrMarriage: 1869 Soknedal, Sor Trondelag, Norway Spouse: Kari Arntsdtr Birth: About 1815 Storen, Soknedal, Sor Trondelag, Norway Death: 1877[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100187651343&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeArnt er vel døpt i Støren kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Arent Nielsen & Kirsti Arentsdr står reg med disse barna døpt i Støren:Niels, født 28 Mar 1808Kari, født 19 Feb 1810Arent, født 24 Des 1812Marit, født 08 Jan 1815Hvor gammel er denne Marit Arntsdatter som døde i 1866? Denne Kari er vel også noen år for gammel. Det fantes ingen Kari A. født i 1815, så kanskje hun er født i 1816? Kirkeboken for Støren 1816 ligger blant Skanna kyrkjebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Holmen

Takk til Sigbjørn og Jan Petter. I 1865 tellinga finner jeg søsknene Erik Arntsen, Kari Arntsdatter, 44 år og Marit Arntsdatter, 37 år, samt Marits datter Ingri Henriksdatter, 2 år på gården Aasen i Støren. Jeg vet ikke om dette er de jeg leiter etter. Jeg finner også Arnt Estenssen som pleiebarn på Raaen i 1865 og som tyende? tjenestegutt på Bustad i 1875. Esten Anderssen og Kari Arntsdatter bor på Bustad/Svestuen som husmann u/jord i 1875. Jeg har ikke fått oppgitt noen fødselsdato for Marit, men hun skal være død 7. des. 1866 på Øvreøien. Barb. i USA er Arnts barnebarn og lurer veldig på om hun har nålevende slektninger i Norge. Så dersom dette er den rette Marit, kan det kanskje gå an å finne etterkommere etter hennes datter Ingri. Om Kari og Esten hadde etterkommere er vel tvilsomt i og med at de giftet seg så seint. Glad for all hjelp jeg kan få. Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.