Gå til innhold
Arkivverket

[#38754] leter etter Harald Madsen født ca 1886 +- i bergen


Gjest Dorthe Rigstad Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Dorthe Rigstad Jensen

Leter etter min oldefar Harald madsen født i Bergen ca 1886.Min oldemor Birgit Amalia Nilsen og Harald Madsen var forlovet og hun ble gravid.Harald reiste til sjøs uten og vite om barnet.Barnet var min mormor Hardis alvilda Madsen født 02.10.1908 i bergen døpt i mariakirken.Birgit giftet seg med en 'kammerat 'av Harald.Harald ble senere gift og fikk barn .min mormor hviste hvem en søster var, men jeg har ikke noe navn på søsken.Jeg ønsker opplysninger om Harald Madsen og hans barn,barnebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved dåpen til Hardis Alvilde står faren som skipstømmermann i New York Harald Madsen, født 1888.Ut fra dette peker følgende seg ut: Harald Leon, sønn av Daglønner Berent Madsen i Skudeviksvei 17, og Lovise Kristiansen, født 15. april 1888, og døpt i Sandvikskirken 23. september samme år.Vi finner Harald Leon Madsen som skipstømmermann (Bergen annotasjonsrulle 11315, hovedrullen 9291), han seilte ut med Iris 8. okt. 1906, mønstret av 2. april 1907, ut 4. feb. 1908 med Freke, avmønstret 4. mars 1909, ut med Mimer 19. april 1909, avmønstret 26. des. 1909. Han står med siste påmønstring 26. februar 1911 med Preston, til New Orleans. Ingen opplysninger om avmønstring fra denne turen.Harald Leon Madsen, født 15. april 1888, døde i Bergen i 1959: LenkeHan etterlot seg to sønner, en bosatt i Fana, en i Bergen, og en datter i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorthe Rigstad Jensen

Leter fremdeles etter konen og barna til Harald Leon Madsen født i Bergen 15 april 1888 .død 09 januar 1959 i bergen.Er det noen måter som er lettere og lete på enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

du må be om opplysninger om familien fra mannntallslister, folketellinger eller adressebøker på 1900-tallet på f eks Arkivforum. Sjekk først hvilke lister der er for Bergen i den aktuelle perioden.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Harald Leon Madsen giftet seg i Johanneskirken 25. oktober 1913 med Olga Josefine Dahl, født 20. februar 1889. De fikk sønnen Reidar i 1914 og tvillingene Elna og Kjell i 1916.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.