Gå til innhold
Arkivverket

[#38758] Elisabeth Sommer født ca 1752-men hvor?Lenker vedlagt


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eide

Det ser ut til at du kan finne mer om Elisabeth Sommer i NST 18 som omhandler navnet Forbech. Her nevnes en Jacob Nicolaj Jenssen Forbech også. Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lurer på om dette er den rette Elisabeth Sommer som gift i Bergen i 1801?LenkeAlder passer bra, men det finnes en annen med samme navn også i Bergen?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja det ser ut til at jeg har funnet den rette Elisabeth Sommer i 1801 i Bergen:Ved foreldresøk på Arent Lund og Elizabeth finner jeg føgende barn dpt i Domkirken i Bergen:Barbara Elisabeth, dpt 15 Jan 1777 ( Vel oppkalt etter Elisabeths mor?LenkeMaria Friderica dpt 10 des 1779Oline dpt 7 jun 1782Maia Fredrica dpt 28 november 1787 ( Muligens oppkalt etter en avdød søster?En sønn nevnt ved folketelling i 1801 er vel oppkalt etter far til Elisabeth?Disse opplysningene bør nok kontrolleres mot kirkebøker. Det er sikkert også flere barn ( Muligens døde tidlig?)For meg ser det ut til at Elisabeth Sommer har oppholdt seg i Bergen mesteparten av sitt liv.Hvor hun ble født har jeg ikke funnet ut. Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Til Inger Eide: Jeg har sett i bd.18 og kan ikke se at det står noe om hvor Jacob Jensen Forbech og Barbra Schnell Tuchsen fikk sine barn.Ei heller Elisabeth Sommer. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.