Gå til innhold
Arkivverket

[#38763] Ekteparet Martin Syversen og Marte Oldtr på Holtet(FT1865) i Kråkstad


Gjest Kåre Petter Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Petter Hansen

Denne var tydeligvis vrien. Jag har prøvd 'DIS-forumet'. Mange har vært innom, men ingen har svart.Kråkstadet kirkebøkene var umulig å lese for meg. Jeg prøver meg derfor her.Jeg kunne gjerne tenke meg å få avkreftet/bekreftet et par forhold i Kråkstad prestegjeld.Er Johan Sigvard Martinsen(FT 1865, plass Holtet), sønn av Marte Olsdtr fra Engedal i Fet g. med Martin Syversen fra Kråkstad, identisk med Johan Martinsen (f 17.01.65) i Reicweinsgt i Kristiania(FT 1900) ?Og er i så fall Martin Syversen, den Martin Syversen (f. 13.03.1833) vi finner under ”Døypte i Kråkstad og Ski 1825-1837 ?Jeg finner ellers heller ikke igjen ekteparet eller datteren Olava Martinsdtr, f. 1862 noe sted i FT 1900.Jeg vil benytte anledningen til å takke Ski slektshistorikerlag for registreringen av kirkebøker. Kjempebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei. Det er mulig dette blir feil Vinkling, men den yngste datteren i FT1900 som du nevner: Ragnhild Helene f.22/10 1899 har disse foreldrene: Murer Johan Sigvart Martinsen og H. Inga Helene f. Jensen. Viet i Oslo 1890. Han f. 1865 og hun f.1867. Dåpen står i Kirkebok for Johannes Menighet Mini 7 1896 - 1905 Kort 5/10 Dåp nr.154, s.134.Det er mulig du mente omvendt - at det er dette du har - i såfall beklager jeg.LenkeMvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Takk for hjelpen, det er heldigvis ikke helt feil vinkling :-). Det er riktig nok denne Johan Sigvart jeg er opptatt av, men hvis vi ser etter står det bare Johan Martinsen i FT 1900, og i kirkeboka sto det Johan Sigvart ? I så fall tyder mye på at det er samme sønn av Martin Syversen. Det er lite trolig at det er to Johan Sigvart Martinsen født i Kråkstad i 1865. Det gjelder bare å få dette bekreftet i krkebøken for Kråkstad. MVH K.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Linnerud

Johan Sigvardt Martinsen født 17.jan. 1865, døpt 14.april s.å. Foreldre: Johan Martin Syversen og Marthe Olsdatter, Houglandplads. (Kråkstad Kirkebok, microkort 1858-1870)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei.Det er helt naturlig det at det står bare et navn i FT. Alle barna har doble navn i dåpen, så også moren i dåpen til barna - i FT står bare det ene. Noen ganger står det kun fornavn nr.2 også. I konf. i 1905 på den eldste sønnen som heter Olaf Johannes står det kun Johan Martinsen og h.Inga f. Jensen. Henrik f.7/1 1895 står i dåpen som Henrik Kristian, Sigurd f.4/2 1896 står som Sigurd Martinus. Vilhelm kan jeg ikke finne i Johannes Menighet i det hele tatt, mulig de har bodd et annet sted en periode for så å komme tilbake. I dåpen til de første barna bor de i Munkedamsveien 31. I 1905 bor de der de er i FT1900 og faren er Løsarbeider.Løsningen kan også ligge i Vielsen i Oslo 1890, regner med at det er Oslo Menighet/Domkirken?, de er ihvertfall ikke i Johannes. Olaf er oppgitt født i Kr.ania ved konf.Ser nå at du har fått dåpen fra Karin i Kråkstad.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Her har du nok Inga Helene Jensen i FT1875:LenkeI dåpen til Sigurd Martinius finnes Byggarb. Martin Jensen og Kone Marie Jensen som faddere.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.