Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kåre Petter Hansen

[#38763] Ekteparet Martin Syversen og Marte Oldtr på Holtet(FT1865) i Kråkstad

Recommended Posts

Gjest Kåre Petter Hansen

Denne var tydeligvis vrien. Jag har prøvd 'DIS-forumet'. Mange har vært innom, men ingen har svart.Kråkstadet kirkebøkene var umulig å lese for meg. Jeg prøver meg derfor her.Jeg kunne gjerne tenke meg å få avkreftet/bekreftet et par forhold i Kråkstad prestegjeld.Er Johan Sigvard Martinsen(FT 1865, plass Holtet), sønn av Marte Olsdtr fra Engedal i Fet g. med Martin Syversen fra Kråkstad, identisk med Johan Martinsen (f 17.01.65) i Reicweinsgt i Kristiania(FT 1900) ?Og er i så fall Martin Syversen, den Martin Syversen (f. 13.03.1833) vi finner under ”Døypte i Kråkstad og Ski 1825-1837 ?Jeg finner ellers heller ikke igjen ekteparet eller datteren Olava Martinsdtr, f. 1862 noe sted i FT 1900.Jeg vil benytte anledningen til å takke Ski slektshistorikerlag for registreringen av kirkebøker. Kjempebra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lillian Kristiansen

Hei. Det er mulig dette blir feil Vinkling, men den yngste datteren i FT1900 som du nevner: Ragnhild Helene f.22/10 1899 har disse foreldrene: Murer Johan Sigvart Martinsen og H. Inga Helene f. Jensen. Viet i Oslo 1890. Han f. 1865 og hun f.1867. Dåpen står i Kirkebok for Johannes Menighet Mini 7 1896 - 1905 Kort 5/10 Dåp nr.154, s.134.Det er mulig du mente omvendt - at det er dette du har - i såfall beklager jeg.LenkeMvh.Lillian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kåre Petter Hansen

Takk for hjelpen, det er heldigvis ikke helt feil vinkling :-). Det er riktig nok denne Johan Sigvart jeg er opptatt av, men hvis vi ser etter står det bare Johan Martinsen i FT 1900, og i kirkeboka sto det Johan Sigvart ? I så fall tyder mye på at det er samme sønn av Martin Syversen. Det er lite trolig at det er to Johan Sigvart Martinsen født i Kråkstad i 1865. Det gjelder bare å få dette bekreftet i krkebøken for Kråkstad. MVH K.P.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karin Linnerud

Johan Sigvardt Martinsen født 17.jan. 1865, døpt 14.april s.å. Foreldre: Johan Martin Syversen og Marthe Olsdatter, Houglandplads. (Kråkstad Kirkebok, microkort 1858-1870)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.Det er helt naturlig det at det står bare et navn i FT. Alle barna har doble navn i dåpen, så også moren i dåpen til barna - i FT står bare det ene. Noen ganger står det kun fornavn nr.2 også. I konf. i 1905 på den eldste sønnen som heter Olaf Johannes står det kun Johan Martinsen og h.Inga f. Jensen. Henrik f.7/1 1895 står i dåpen som Henrik Kristian, Sigurd f.4/2 1896 står som Sigurd Martinus. Vilhelm kan jeg ikke finne i Johannes Menighet i det hele tatt, mulig de har bodd et annet sted en periode for så å komme tilbake. I dåpen til de første barna bor de i Munkedamsveien 31. I 1905 bor de der de er i FT1900 og faren er Løsarbeider.Løsningen kan også ligge i Vielsen i Oslo 1890, regner med at det er Oslo Menighet/Domkirken?, de er ihvertfall ikke i Johannes. Olaf er oppgitt født i Kr.ania ved konf.Ser nå at du har fått dåpen fra Karin i Kråkstad.Mvh.Lillian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du nok Inga Helene Jensen i FT1875:LenkeI dåpen til Sigurd Martinius finnes Byggarb. Martin Jensen og Kone Marie Jensen som faddere.Mvh.Lillian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.