Gå til innhold
Arkivverket

[#38788] Henrik Mogensen Rytter


Gjest Odd Jan Skriubakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nermo

Av prestelisten på NSF framgår at en Oluf Nilsen RIDER var sogneprest i Sunne i Jemtland i 1613, før Mogens/Mons/Magnus Pedersen Herdal, som besatte samme embede i perioden 1623-1666. MPH levde kanskje c1595-1666, og Oluf Nilsen Rider kanskje 10-30 år tidligere, i alle fall antakelig født før c1685. Poenget mitt er etternavnet, 'Rider'. En som rider er jo en Rytter. Kan det være en forbindelse her til ettermannens hypotetiske tremenning Henrik Mogensen Rytter (c1590?-1679) (riktignok omtalt som 'Hendrik Rötter') og dennes hypotetiske bestefar Henrik Rytter (som rundt 1575 eide hus i Bergen) ?Noen som har noe enda mer hypotetisk og si om denne foreløpig 'lonely rider' i Sunne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

I mitt innlegg (5) har eg lagt inn følgjande frå ei likpreike (Sjå lenke i same innlegg);I Fru Pernille Rytters likpreike heiter det m.a.: ”Hendis farfaders Fader var Erl: og Velb: mand Peder Rytter til Baache i Jempteland, som var Erl: og Velb: mand Peder Rytter den eldre til Baache, og Velb: Frue Kirstine Skancke af Andvigsgaard i Jempteland deris Søn.. Hendis farfaders moder var Erl: og Velb: Frue Hell[e] Adelsteen, som var Erl: og Velb: mand Hagen Adelsteen til Egge formaals Kongel: Mayts. befahlingsmand over Spareboelehn, og Velb: fru Anne Friis af Holm i Bahuuslehn deris daatter.”Om ein skal ta dette litt på alvor, så var denne Rytterslekta opphavleg knytt til Jãmtland, og då er det klårt at det kan ha vore andre greiner enn den som vel vart knytt til Borregård i Østfold. Oluf Nilsson Rider kan vera av ei slik ukjend grein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg veit ikkje om det har nokon samanheng, men i 1607 (4. aug) vart det avsagt ein dom mellom ein borgar i Bergen, Madtz Rytter på den eine og Jacob Jørgensson lagmann på same staden. (NHD I 1607 s. 22 ff). Saka galdt ein disputt mellom Mads og medarvingane hans og Karl Clausen, der sistnemnde var 'the Bilders fougget'. Disputten eller ugreia handla om ein gard i Bergen som heitte Eskildsgarden, som foreldra deira 'etter lovlig befaling' hadde bygd opp. Også ein Nils Bjørnsson og ei Ane Simonsdotter nemnd i samband med saka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Vi har trolig med to forskjellige Rytterslekter å gjøre i Bergen,og trolig også to forskjellige samfunnsjikt. Både Henrik fra 1580-åra og Mads inne på 1600-tallet tilhører det øvre økonomiske sjiktet, da de begge er eiere av store verdifulle bygårder. Kronologisk kan Mads være en sønn av den første Henrik Rytter og kanskje morbror til Henrik Rytter i Stangvik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Finn Oldervik

Eg vil berre visa til innlegg (631) i debatten om Olav Engelbregtsson. LenkeDet er særleg nest siste avsnittet som har interesse for denne debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Finn Oldervik

I Petrini, H. 1959. Rãfsten med jãmterna 1613, er det på side 31 under Brøndflod gjeld, Marebye annex, nemnd at ein Olluff Riider, fordumb prest i Jemptelannd åtte 3 tønner sed odelsgods i Bildstad. Er identiteten til denne presten kjend? Riider må vel vera ein variant av Rytter vil eg tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Takk så mykje til Berit og Christian for svar.Listene som Christian lenkjer til har eg ikkje sett før, og kanskje kunne dei ha gjort debatten greiare på eit tidlegare tidspunkt. Synd at dei er reinska for kjeldetilvisningar.Elles kan det verka som svært truleg at Oluf Nilsson Rider er identisk med Olluff Riider frå 1613. Samtidig kan det verka som om det kan ha ein viss interesse å observera at Oluf vert etterfølgd av ein Mogens Pedersen Herdal SP 1623 1666. Eg går ut frå at denne Mogens kjem frå Herjedalen (Sveig) og er son til den Peder Matsson som er omtala tidlegare i debatten. At Mogens Pedersson i Sveig, ev. faren, Peder Mogensson kan vera inngift i same slekt som Oluf Nilsson Rider (Rytter?) verkar også truleg. Det kan verka som om Oluf Riider har vore ein ikkje heilt ubetydeleg jordegodseigar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.