Gå til innhold
Arkivverket

[#38801] Marte Olsdatter, født ca. 1775 i Bærum


Gjest Arne Kjetil Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjetil Andersen

Marte Olsdatter ble gift med Michel Nilsen i Kråkstad 7/6-1800. Ved flytting til Sporenes i Aas i 1821 er hun oppgitt å være 46 år født i Bærum Sogn og confirmeret i Aggers Sogn. Det er flere Marte Olsdøtre å velge mellom blant konfirmerte i Agger i passende alder. Å finne henne som døpt i Bærum ca. 1775 har jeg forsøktuten hell, men har et aldri så lite håp om hjelp her i dette fine forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Arne Kjetil Andersen

Jeg prøver igjen og har fått litt mer kjøtt på skjelettet nå. Jeg har kommet fram til en mulig kandidat: Marte Olsdatter, født Jan 1779 i Asker (Bærum) av foreldre Ole Larsen Fusdal og Maren Catrine Pettersdatter (fra Arnestad)De har etter alt å dømme (med unntagen av Ole Larsen som var død 'ung' iflg. Asker gårdshistorie) flyttet til Agger hvor jo Marte ble konfirmert ca. 1795. Jeg finner Maren Catrine Pettersdatter som enke 64 år i Ft 1801 i Grønlands Storgade 108 uten barna som logerende. Det passer utmerket da barna var i giftealder og Marte ble jo gift i 1800. Men hvordan kan jeg sikrere knytte Marte Olsdatter sammen med mora rundt tidspunktet for konfirmasjonen 1795 eller 1785-1800 perioden ? Jeg har følgende muligheter: Marte Olsdtr Mangelberg konf. 1793 - 16 år Marte Olsdtr Lakegade 16 konf. 1795 - 16 år Marte Olsdtr Rustad konf. 1794 - 16 årAlle forslag tas imot med takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.