Gå til innhold
Arkivverket

[#38814] Søker foreldre til Georg Kristian Bendiksen, født ca 1859.


Gjest Bjørg Hetland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hetland

Jeg søker foreldrene til Georg Kristian Bendiksen. Han er oppført som far til et barn, Borghild Marie, født 12.11.1888 i Lindås. Barnet er døpt i Myking, Lindås 30.11.1888. Oppfostret i Lindås som fosterbarn. Ved fødselen er Georg Kristian Bendiksen ført som sjømann. Etter sigende skal han ha omkommet på sjøen. Barnets mor var Marie Sofie Olsdatter, født 1861 i Bergen, Korskirkens sogn. Mvh Bjørg Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ikke noen Georg Kristian Bendiksen i registrene til sjømannsrullene for Bergen 1869-1900. Det er heller ikke døpt noen gutt med dette navnet i Bergen, og heller ikke noen med dette navnet i loddtrekningslistene for Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hetland

Tusen takk for forsøket. Da får jeg gi opp å finne vedkommende. Jeg har dessverre ikke flere opplysninger. Mvh. Bjørg Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei! Ikke gi opp Bjørg. Fiskere/hvalfangere sto ikke i sjømansrullene.De kunne bli omtalt som sjøfolk, men ikke ført som det. Dette er en ting som har det har vert forskjell på helt til våre dager. F.eks. peronen er utdannet offiser stuert/maskinist/navigatør så kan denne person stå ført som sjøman i papirer. Mønstring av offiserer på fiske/fangst har vert forskjelligt praktisert. Pr. idag er det ok. ref. sikkerets bemanning, men tidliger var disse ikke registret i sjømansrullene.mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.