Gå til innhold
Arkivverket

[#38834] Charlotte Elisabeth Olsen Træna/Trondheim


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Jeg fikk så god hjelp med å finne informasjon om første kona til Martinus Jeppesen, Husøy i Træna, Oline Moe, så jeg prøver meg nå å få vite litt om foreldrene til hans andre kone, Charlotte Elisabeth Olsen. Hun var født i Trondheim 27. april 1850 og hun giftet seg med Martinus 20. sept. 1874. Men hvem var hennes far? I følge kirkebok for Træna het han Andreas Olsen, var handelsmann og bodde i Trondheim. Jeg har søkt på han i ft 1875, men finner bare en vognmann som passer. Er det noen som har nærmere informasjon om denne Andreas Olsen? Jeg har ikke kirkebok for Trondheim tilgjengelig. mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Har du funnet Charlotte i 1865? En kandidat er 'Carlotte E. Ols.', 17 år, som bor sammen med mor Bergitte og tre søsken (to av dem trolig halvsøsken) i gård 24 i 'Prindens Gade'. Mora, 62 år og født i Trondheim, oppgis å være fraskilt.Jeg så over konfirmantlistene for Domkirka i 1866, men kunne ikke finne henne der.Arne-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.