Gå til innhold
Arkivverket

[#38842] slekt i sveio hordaland


Gjest mary ann
 Del

Recommended Posts

Gjest mary ann

noen som kan hjelpe? forfedre på min fars side(mor til min farfar er inger sofie sørensdtr.fra rossehaug norskog.f 1872 d 1951 gm gunnar johan gunnarson tveit fra tveit indre har opplysninger tilbake tilforeldre av tor kari thorsdtr d 63 år i 1767 gudmund gudmundson fra vatland d 77år i 1778noen som har andre opplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei. Eg har også ein Gudmund Gudmundson Vatland blant mine forfedre, men 'min' vart f. ca. 1753 og døydde 1815. Kona heitte Ingeborg Holgersdtr.Aukland.Venleg helsing Mariann. PS:visst du lagar stor bokstav i fornamn/etternamn er det lettare å lesa innlegga din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg gløymde å sei at visst du finn nokon samanheng her, så har eg ganske mykje opplysningar, og eg deler gjerne :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mary ann

langt uti slekta er:Ola Erikson Grimstveit f 1776 d 1834 gm Asgjerd Torsdtr fra Hovda ytre f 1778 d 1818 foreldre til Ola:Erik Olsonfra Flåtene f 1737 d 1786 gm Sara Samsonsdtr fra Nordskog f 1745 d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Far til den Gudmund eg har heiter også Gudmund Olson, men datoane du har på sonen er jo heilt forskjellig frå mine..Det eg har, har eg iallfall funne i bygdebøkene for Skjold.Kanskje det hjelper visst du låner dei?Far(Gudmund Olson) til den Gudmund Gudmundson Vatland som eg har, er fødd 1703 og døyr 1753, same året som sonen vart fødd, han var gift med ei som var ca. 20 år yngre.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg har også Gudmund Gudmundsson Vatland f.1752 d.9.4.1815 g.m Ingeborg Holgersdtr.Nes,Tysvær f.1750 d.1791 Har også Asgjerd Toresdtr.Hovda ytre f.1778 d.1818 g.m Ole Eriksson Grimstveit.f.1776 d.1834 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mary ann

Asgjerd Torsdtr fra Hovda ytre f 1778 d 1818 gm ola Erikson Grimstveit f 1776 d 1834 foreldre til Ola er :Erik Olson Flåtene f 1737 d 1786 gm Sara Samsonsdtr fra Nordskog f 1745 d ? foreldre til Asgjerd er:Tor Gudmundsen Hovda ytre f ? d 1803 han var da 71 år gm Gjertrud Jakobsen fra bua f? d 1803 var 74 år då foreldre til Tor Gudmund Vatland f ?d 1778 var 77 år da gm Kari Torsdtr f ?d 1767 var 63 år far til gudmund :Gudmund Olsen alder ukjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mary ann

hei Johan a min bestefar er ifra sveio-erve han heter gunnvald emil tveit hans foreldre heter Gunnar Johan Gunnarson fra tveit indre f ? d 1952? gm Inger Sofie Sørensdtr fra Rossehaug Norskog f 1872 d 1951 hans foreldre:Søren Jonson Mekjeland f 1845 d 1879 gm Asgjerd Ingebriktsdt fra Rossehaug Norskog f 1838 d 1923 (er oppkallt)noe som stemmer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg har søsken til Asgjerd Ingebrigtsdtr. og fra der, langt bakover i tid. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Hei.Jeg ser at vi er i slekt. Du finner flere debatter ang. slekta di her på forumet. Bla. tema 37158, Hvem er Mons Monsen Sjoe 3. kone.Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis du sender en mail til jo.art@online.no kan jeg sende deg en god del opplysninger. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

For Sveio, javel, eg trur eg må ha meg ein tur på biblioteket ein dag å kikka litt i Bygdebøkene for Sveio og Skjold, for dette var merkeleg :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mary ann j.t eide

vist er starter på:Gudmund Olsen og går tilbakekari thorsdtr f 1704 d 1767(63 år) gm Gudmund Gudmundson fra Vatland f 1701 d 1778(77år) er dette de samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Tveit (ved Erve) finner du i Sveio, bind 3. Den er full av feil og unøyaktigheter når det gjelder garden Tveit. Vi kan begynne med kona til Jens Gunnarsen Tveit, Brynhild Andersdtr. Hun er oppgitt å komme fra Espe, Sandvik. Etter det jeg har funnet ut kom hun fra Kvitarøy under Østbø i Sandeid. Hun døde i 1896. Jeg mener å huske at forfatteren ikke har fått dette med. Mor til Jens Gunnarsen het Anna Jensdtr. og var datter av forrige bruker på Tveit, Jens Olsen. Heller ikke dette har forfatteren fått med seg. Dåpen er, sammen med flere, ført i margen under gravlagde i kirkeboka for 1802. Selv om dette er mulig å overse burde konfirmasjonen blitt sjekket. Hun ble gift i 1821. I tillegg nevnes hun i et skifte i 1820-årene som bekrefter hennes Opphav. Mor hennes het Kari Larsdtr. Austrheim og kom fra Skjold. Etter det jeg husker oppgir bygdeboka at hun het Karen og har ikke noe mer om henne. Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mary ann j.t eide

det er nå irriterende vist de sko skrive så mye feil !sko være en oppdatering nye bøker--men det koster vel sitt!synd at det er feil opplysninger-det er flere og flere som beg å bli intr i slektå si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mary ann j.t eide

En stor takk til Johan Arthur HansenTakk for opplysningene! Er det flere som har-så er eg glad for det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.