Gå til innhold
Arkivverket

[#38842] slekt i sveio hordaland


Gjest mary ann
 Del

Recommended Posts

Gjest mary ann j.t eide

en rettelse med nærmere innsyn! feil i innlegg 11.... Inger Sofie Mekjeland f 1872 d 1951 det er hennes foreldre som heter:Søren Jonson Mekjeland f 1845 d 1879 gm Asgjerd Ingebriktsdtr,Rossehaug Norskog f 1838 d 1923 (denne Asgjerd ble oppkaldt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Mary Ann. Svar til (22):Eg trur eg har forstått det!Det ser ut for at Gudmund Olsen var gift to gongar(eg har ikkje notert ned meir enn det ekteskapet som var 'interessant' for meg), fyrst med 'di' Kari Thorsdtr., så med 'mi' Åsa Ellingsdtr. ho var ca. 20 år yngre enn Gudmund, og fullt istand til å gje han ein son Gudmund Gudmundson til!! Sjølv om faren var rundt femti(det var vel nokså gammalt på den tida)!Eg trur nok det er det som er løysinga, utan at eg har sett i bygdebøkene.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei til dere.Som Arne Tveit skriver ovenfor hører også jeg til i slekta. Søren Monssen eldre søster Sofie Oline Johnsdtr. blir gift i Stavanger med Ole Isaksen Korsnes i Tysnes, han var sjømann og omkom utenfor Jæren med galeasen Marta, engang rundt om 1885, hans datter født 1881 var 3-4 år da han døde.Mvh. Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Mary Ann.Vi er vel tremenninger? Dersom Gunvald E. Tveit var farfaren din, har vi felles oldeforeldre. Jeg er sønnesønn av bror til Gunvald, Jens Tveit. Da klarer nok far din å plassere meg. Jeg vil ikke gi nærmere detaljer her på debattforumet, for da kommer vi inn på personer som fortsatt lever.Du oppga mailadressa di og ba om opplysninger. Dersom du presiserer hva du mangler skal du jeg svare i den grad jeg er i stand til det. Akkurat nå har jeg begrenset tilgang til det jeg har samlet da jeg er på reiseoppdrag i Brasil. Regner med å være tilbake i Oslo mot sluttet av måneden.Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.