Gå til innhold
Arkivverket

[#38853] Suhlstuen i Verdal


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Kjenner noen til denne delen av Verdal. Jeg finner dem ikke i bygdebøker. Har plukket ting fra FS. DA og folketellinger pluss diverse private opplysninger fra tidligere forskning.Rasmus Ellingsen, født 26. mars og døpt 30. mars 1783 i Verdal. Inderst og husmann på Suhlstuen i Verdal 1805-1833. Gården ligger ikke langt fra svenskegrensa.Trolovet 24. november og gift 6. desember 1811 i Verdal med Lisbet Pedersdatter, trolig født 7. desember og døpt 12. desember 1790 i Verdal. Også trolig hun som er på Sæter gård i Verdal i 1801, 10 år gammel. Jeg har syv barn på dem. Også at han fikk to barn før ekteskap.Hans foreldre er:Elling Rasmussen Suhlstuen i VerdalGift 14. februar 1782 i Verdal med enka Agnes Larsdatter, født ca. 1741. Nevnt 1801- død 27. mai 1804 på Suhlstuen. (Gift (1) 1763 i Verdal med Nils Tørrisen, født 1728 i Verdal. Død 1781 i Verdal.Minst fire barn.)Hennes far:Peder Skavdalen i VærdalHan hadde også datteren Agnes Pedersdatter, født 26. desember 1782 og døpt 1. januar 1783 i Verdal.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Verdalsboka bd. V, s. 421: Nils Tørrisen f. på Sulstuen (1728-1781). Gift 1763 med Agnes Larsdt. Bruvold, død på Sulstuen 1804, 63 år gl. Hun ble oppgift 1781 med Elling Rasmusen Lille Vuku, og slik kom vel han til Sulstuen. Barn av Elling og Agnes står ikke oppført under Sulstuætten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Tusen takk Berit Knudsen.Det var du som måtte til igjen. Dette har jeg glatt oversett i mine turer gjennom Verdalsbøkene. Da har personene blitt plassert i bøkene.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.