Gå til innhold
Arkivverket

[#38859] Skifteregister Larvik sorenskriveri 1813-1877


Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Hvor er det blitt av skifteregisteret som var registrert under RHD . Finner henvisning til registeret både på DIS-oversikten og på Hedrum Slektsider.Får feilmelding om at siden med skiftene er fjernet.Kan noen fortelle hva som er skjedd med dette digitale skfteregisteret?Mvh. Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Digitalarkivet skal aldri ha hatt skifteregisteret for Larvik for de årene. Vi har derimot skifteregisteret fram til 1812, registrert ved Statsarkivet i Kongsberg.Du må henvende deg til RHD for å få oppklaring i manglende skifteregister. Forøvrig fant jeg en samleside for alle registrene til skifteprotokollene som RHD har registrert. Det er muligens det du er på jakt etter: http://www.rhd.uit.no/skifter/skifter.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk for svar , men det som ligger av opplysninger under Dis Vestfold og skifteregister for Larvik, er listet opp her om lenken kommer inn: LenkeFør kunne jeg søke på disse skiftene som var digitalisert for denne perioden ( 1813-1877) er det mulig med en direkte henvendelse til RHD med det samme spørsmålet? Ser av din lenke at det ligger eksempel på skifter fortsatt, men ikke søksmuligheter?Jeg trodde det var mulig at noen fra Digitalarkivet hadde svar på hvorfor disse skiftene ikke er søkbare nå. Beklager om jeg da har henvent meg til feil forum.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

RHD sine skifteregistre er helt ukjente for oss i Digitalarkivet. Send en e-post til RHD så får du nok et svar fra dem: gunnarth@sv.uit.no (Gunnar Thorvaldsen)RHD og Digitalarkivet opererer uavhengig av hverandre, vi har kun en utvekslingsavtale om folketellinger vi registrerer.Jeg syns også registrene de hadde ble vist på en noe tungvinn måte, men nå tror jeg de listene i hovedsak var ment for nedlasting og ikke søking på internett. Laster du ned Larvik-dataene kan du søke og sortere registrene akkurat slik du ønsker og forhåpentligsvis komme fram til den informasjonen du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.