Gå til innhold
Arkivverket

[#38910] Foreldre til Thora Nicoline Krogh, født Olsen i Arendal, 1872


Gjest Kurt Østbye
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Østbye

Hun finnes i 1900-tellingen i Oslo som Nicoline Krogh, og hun døde der i 1916. Men jeg finner henne ikke i tellingen for 1875. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Kan det være henne jeg finner på FamilySearch IGI døpt i Arendal 18.07.1872? Her er hun oppført som datter av Vicolai Olsen og Thora Andersdtr.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Det ser sannsynlig ut. Thora Nicoline ga sin sønn mellomnavnet Nicolay. Noen som kan bekrefte foreldrene til Thora Nicoline f.eks. fra kirkebok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Du kan finne fødselsen hennes i skannede kirkebøker for Arendal 1868-1878 ministerialbok side 120 post 1.Hun er født 22.05 og døpt 18.07.1872.Foreldrene skal i følge dåpen ha giftet seg 02.11.1865.Og da finner jeg ekteskapet på FamilySearch IGI.Lenke Farens navn var Nicolay Conrad Olsen og morens navn var Thora Kristiane Andersdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ekteskapet finner du i skannede kirkebøker for Øyestad 1857-1873 ministerialbok side 304 post 25 (nederst på siden)Der finner du også angitt alder ved ekteskapet og hvor de var født. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Har noen tilgang til kirkebok for Arendal hvor jeg gjerne skulle ha sett på dåpen til Nicolay Conrad Olsen, Thora Christianes mann. Her skulle det framgå hvem som var hans foreldre, og deres alder og bosted. Vi vet at faren het 'K. Olsen'.Nicolay var født i Arendal, mest sannsynlig i året 1837 (basert på alder ved ekteskapet i Øyestad i 1865).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

Ifølge FS ble en Nicolai Conrad Knudsen født 16. september 1837 og døpt 1. oktober 1837 i Arendal. Foreldre: Knud Olsen og Ingeborg Marie.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg ser at det samme paret (jf. FS-IGI) ser ut til også å få i hvert fall to barn til i Arendal:- Maren Dorthea, f. 21/7 1834, døpt i Arendal 17/8 1834.- Jens Michael, døpt i Arendal 3/8 1845.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.