Gå til innhold
Arkivverket

[#38919] Gina Guldbrandsen f. 1881 Jobbet på seildugsfabrikk i Christiania


Gjest Stine Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stine Evensen

Hei! Har finni Gina Guldbrandsen i 1900-tellingen, da stod hun oppført å bo i økernveien 3, det kan se ut som om det kan være en slags bygård. Har store problemer med å finne ut noe mer om henne..noen som kan hjelpe meg å finne ut en fødselsdato på henne. Vet kun at hun er født i 1881 og hadde vært veldig moro og funnet ut mer om henne da dette er min oldemor. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stine Evensen

Hei Gunn! Mye mulig, men i min bestefars fødselsattest står det at hun skulle være født i 1881...og i den lenken du har funnet står hun født i 1879..jeg har bare navn og fødselsår på henne å gå utifra se..derfor syns jeg dette er veldig vanskelig..vet ikke om det er sjanser for at de skriver feil fødselsår heller...siden bestefar tydligvis var et barn som ikke var ønsket. Han ble funnet på ei trapp i Oslo til den familien han var oppvokst hos.. Takker så mye for hjelpen! Setter veldig pris på all hjelp siden jeg selv har veldig lite peiling på hvordan jeg skal gå fram for å finne opplysninger.. mvh. Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stine Evensen

Hei! Min bestefar er født 28.03.1913, han ble funnet på trappa til en familie i Oslo da han bare var 3 uker gammel sa familien han ble oppvokst hos. så vi har bare dåpsattesten hans å gå utifra.. Setter veldig stor pris på hjelp! Mvh Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Stine !Skal ha dette i bakhodet da jeg leter i kirkebøker i Oslo og omegn. I dåpsattesten, står det noe stedsnavn på kirke ?Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stine Evensen

Tusen takk til dere begge to! Jeg har ikke noe stedsnavn på kirke, nei.. og han ble døpt i Askim kirke, men i den kirkeboka har vi funnet ham se.. men han ble døpt da han var halvannet år og av den familien som fostret ham, derfor er det så vanskelig å finne ut noe siden det er så minimalt med opplysninger jeg har av hans foreldre annet enn navn og fødselsår..Faren het forøvrig Even Andersen og er født i 1890 og stod oppført som bosted i drøbak i papirene..dette er alt jeg vet om han også så hvis det er noen opplysninger noen kan finne ut om han så er jeg evig takknemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste Even Andersen i passe alder finner jeg i landsomfattende søk her på Aas . Ikke så langt unna Drøbak heller:LenkeMen ofte er ikke fødselsår nøyaktig i folketellinger, eller i mormonerdatabasen, så derfor tror jeg du burde undersøke den Gina som jeg har funnet døpt før her. ( Om du får slått opp dette i kirkebøker, kan det hende du finner flere opplysninger)Lykke til med letingen.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Du har nok rett i at den Gina Gulbrandsen jeg hadde trodd det var kan være feil dame, om ikke din oldemor giftet seg med en annen da?Legger inn denne lenken så kan du jo se selv;LenkeSkal se om jeg kan finne en annen Gina f. 1881? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

For sikkerhetsskyld legger jeg en lenke til Halvor Gulbrandsen og hustru Maren med hjemmeboende barn i 1900. Gina Gulbrandsen er ikke nevnt her. ( Hun kan jo ha flyttet ut)Lenke Du får se om du kjenner igjen noen navn her?Hvis ikke er det vel en annen Gina Gulbrandsen du leter etter.Finner ingen andre i passende alder i digitale kilder, mormonerdatabasen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.