Gå til innhold
Arkivverket

[#38921] Constanse Marie Falch' Oslo


Gjest Odd Kjetil Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Håklev

Samme gravsted er brukt av to andre med navnet FalchMuligens mann og sønn ?Dødsannonse i en avis når Constanse Marie dør vil kanskje gi noe svarMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

I Norsk Slektshistorisk Forenings bibliotek i Ullevålsveien 1 i Oslo finnes en samling dødsannonser fra 1946, sortert på forbokstav, og jeg er temmelig sikker på at nettopp Constanse Falchs dødsannonse finnes blant disse.Biblioteket er åpent for besøkende tirsdager og torsdager fra 11.00 til 20.00 - så benytt samtidig anledningen til å kikke på foreningens rikholdige boksamling med mye lokal- og slektshistorisk litteratur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Først må jeg finne ut hvem Constanse Marie er, før det er påkrevet for min del å finne mer.Hvem er hennes foreldre osv. Hvis dette er riktig person, så må jeg så klart gå videre.Kjeti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Ut fra dette gravsten-registeret kan man tolke flg.Det ser ut til at Constanse Marie Falch var født 23/05 og gift med Otto Emil Falch, som var født 13/02 1881. (Her er Otto Emil i 1900: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301&gardpostnr=2838&personpostnr=65372&merk=65372#ovre>Lenke - Sammen med mor og far. Jeg fornemmer at jeg stadig ser dette navnet i forbindelse med en logo for en stor trykkeribedrift)Jo, da: Paret inngikk ekteskap i Oslo (?)14.juli 1906 iflg. en FS-kilde.. – Constanses etternavn er iflg denne kilden PEDERSEN(NB:Ikke Augustdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.