Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ailin Benjaminsen

[#38929] Hvem er foreldrene til Oline Davidsdatter f. ca. 1799 i Ofoten?

Recommended Posts

Gjest Ailin Benjaminsen

Siden det var en telling i 1801 anser jeg det ikke som umulig å kunne finne foreldrene til Oline Davidsdatter f.ca 1799 i Ofoten. Har forsøkt lenge å finne hennes foreldre, uten hell. Oline var gift med Paul Paulsen f. ca. 1784/5 i Ofoten. Har registrert at de bodde i 'Ballangen Lille'. Deres datter Maren Paulsdtr. f. 1829 ble gift med Jens Pedersen f. 1826 i Brønnøy. Hennes videre slekt har etter dette forbindelse med Brønnøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Her er vielsen mellom enkemann Paul og Oline Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Lunde

7.9.1804 pånet skiftet etter Anne Bendicta Thomesd., Ballangen Lille. Arvingene var:- Nåværende ektefelle David Caspersen- Kirsten Olsd., 7 år, fra 1. ekteskap- Christina Olsd. 5 år, fra 1. ekteskap- Olina Davidsd.Du finner både David Caspersen og enken Anne Thomesd. på Ballangen Lille i 1801.Anne B. Thomesd. var tidligere gift med Ole Hansen på Ballangen lille. Skiftet etter ham åpnet 22.7.1800 og arvingene var hustr. Anne Benedicta Thomesd. og døtrene Kristina Maria 5 år og Christiana 2 år.mvh Bjørg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans-Petter Falao

Oline Pernille Davidsdtr er født i 1803 i Ballangen, dp 1/5-1803 Evenes, død 26/6-1871 Ballangen, begr. 9/7-1871 Evenes. Foreldre: David Størker Caspersen 1773 - 1854 og Anna Benedicte Thomasdtr 1758 - 1804.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ailin Benjaminsen

Så det var derfor jeg ikke fant henne i 1801 tellinga, siden hun var født i 1803. Tusen takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfinn Skogli

Viser til ditt innlegg 38929 - Oline Davidsdtr. Dersom det er ønskelig kan du få hele slekten av meg. Kontakt meg direkte på e-mail arnfisko@onlne.no. mvh Arnfinn Skogli Ballangen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.