Gå til innhold
Arkivverket

[#38929] Hvem er foreldrene til Oline Davidsdatter f. ca. 1799 i Ofoten?


Gjest Ailin Benjaminsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ailin Benjaminsen

Siden det var en telling i 1801 anser jeg det ikke som umulig å kunne finne foreldrene til Oline Davidsdatter f.ca 1799 i Ofoten. Har forsøkt lenge å finne hennes foreldre, uten hell. Oline var gift med Paul Paulsen f. ca. 1784/5 i Ofoten. Har registrert at de bodde i 'Ballangen Lille'. Deres datter Maren Paulsdtr. f. 1829 ble gift med Jens Pedersen f. 1826 i Brønnøy. Hennes videre slekt har etter dette forbindelse med Brønnøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

7.9.1804 pånet skiftet etter Anne Bendicta Thomesd., Ballangen Lille. Arvingene var:- Nåværende ektefelle David Caspersen- Kirsten Olsd., 7 år, fra 1. ekteskap- Christina Olsd. 5 år, fra 1. ekteskap- Olina Davidsd.Du finner både David Caspersen og enken Anne Thomesd. på Ballangen Lille i 1801.Anne B. Thomesd. var tidligere gift med Ole Hansen på Ballangen lille. Skiftet etter ham åpnet 22.7.1800 og arvingene var hustr. Anne Benedicta Thomesd. og døtrene Kristina Maria 5 år og Christiana 2 år.mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Oline Pernille Davidsdtr er født i 1803 i Ballangen, dp 1/5-1803 Evenes, død 26/6-1871 Ballangen, begr. 9/7-1871 Evenes. Foreldre: David Størker Caspersen 1773 - 1854 og Anna Benedicte Thomasdtr 1758 - 1804.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ailin Benjaminsen

Så det var derfor jeg ikke fant henne i 1801 tellinga, siden hun var født i 1803. Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Arnfinn Skogli

Viser til ditt innlegg 38929 - Oline Davidsdtr. Dersom det er ønskelig kan du få hele slekten av meg. Kontakt meg direkte på e-mail arnfisko@onlne.no. mvh Arnfinn Skogli Ballangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.