Gå til innhold
Arkivverket

[#38953] Anders Hendriksen 'huusmand af Næs herregaard', Borge


Gjest Inger Anita Kobberstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Anita Kobberstad

En av mine tipp-oldefedre er Anders Andersen som ble født 07.09.1822 i Solum, Telemark. Anders ble døpt 23.11.1822, han var født utenfor ekteskap og iflg. kirkeboken var foreldrene: Aase Kirstine Olsdatter Rutved (Rugtvet) og Anders Hendriksen, 'Huusmand af Næs herregaard'. Faddere: Maren Rutved, Børte Hansdatter ibid., Jacob og Isak Rutved, Halvor V Klyve.På FS har jeg funnet en Anders Hendriksen som muligens kan være min tipp-tipp oldefar: Anders Henrichsen, døpt 02.06.1794, Havnen,Borge - død 20.01.1834 samme sted. Anders Henrichsen ble gift med Ann Karine Olsen, f.ca. 1798, og fikk barna: Karen Helene, f.1823, Syvert, f. 1825, Olianne, f. 1826, Marthe, f. 1829, Olavus, f. 1833, Anders, f. 1834.I FT 1801 for Borge, fant jeg Anders, han bodde da på Ingerholm vestre u. Næs Herregård. Anders var da 6 år, foreldrene var: Hendrich Svendsen, 32 år, gift 1. gang, Land-soldat og dagarbeider og Marthe Erichsdatter, 31 år.Er det noen som kjenner til nevnte Anders Hendriksen (Henrichsen, Henriksen), og har tips/opplysninger om han at han muligens kan ha vært i Solumstraktene rundt årskiftet 1821-22, ville jeg bli glad for svar.Mvh Inger Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Anita Kobberstad

Huff da, dette innlegget kom på feil plass, meningen var å legge det under Østfold. Må jeg skrive et nytt innlegg under Østfold, eller er det mulig å flytte det?Mvh Inger Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Jeg har flytta innlegget inn under Østfold.Hvis du vil ha retta opp i overskrifter, stikkord og lignende i et tema du har opprettet, så kan du sende en epost til digitalarkivet@riksarkivaren.dep.no om det, så ordner vi det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.