Gå til innhold
Arkivverket

[#38955] Amund Dalen, f. 1832 i Skjåk - til 'Trondheim'


Gjest Atle Brandsar
 Del

Recommended Posts

Gjest Atle Brandsar

Det er nok mest truleg den same, det er iallefall ingen i Skjåk som heiter Amund Jonson i 1865...Er det nokon som er lommekjende i Åfjord kommune, og kanskje til og med kan gjere bygdebokoppslag eller kyrkjebokoppslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Lommekjent i Åfjord er jeg nok ikke, men jeg har tilfeldigvis Åfjord og Jøssund gårdshistorie, bind II (av lektor H.K. Hansen) på fjernlån, og på side 496 finner jeg disse opplysningene under Teksdalsaune, bruk 1: 'Amund Johnsen, f. 1. mars 1832 i Sjåk, var sønn av John Amundsen og kone Anne Olsd. og ble konf. 1847 fra Teksdalsaune (bruk 2) og 2. sept. 1860 gift med pike Anne Marie Olsd. Rotnesset, f. 1825, datter av Ole Halvorsen Gilde. Under folketellingen 31. desember 1865 bor de på Teksdalsøra. Under folketellingen 1875 finner vi Amund Johnsen med familie på gården. Der er 2 barn. 1. Johan Olaus, f. 10. juli 1859 2. Martin, f. 2. juli 1863'.mvh Aud Marion Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Tusen hjarteleg!Dette medfører at Amund Dalen -ikkje- var gift med Anne Marie Olsd. Rotnesset, no vert det berre å finne -kven- denne Amund Johnsen er, og det kan verta verre :-STusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.