Gå til innhold
Arkivverket

[#38963] Kvenske personnavn - prosjekt i Nordreisa


Gjest Lillian Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Johansen

Tips om et interessant forskningsprosjekt som pågår om kvener bosatt i Nordreisa. Kanskje noen finner sine aner/slektninger her, og kan bidra med opplysninger til prosjektet. Jeg fant selv min morslekt omtalt. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Ja dette er et interessant prosjekt og lagt opp med innleg fra informanter som består av artige hendelser og historier. Prosjektet gir god informasjon om hvem kvene er. Jeg fant også deler av min slekt der. Ta en titt!! Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Johansen

Det er vel verdt å lese forfatteren, cand.philol Bente Imerslunds forord med oppfordring om å kontakte henne dersom man sitter inne med relevante opplysninger. Selv var jeg nølende til å kontakte henne, ettersom jeg forsto at fristen for innlevering av opplysninger om mine aner var utløpt. Men det viser seg at fristene stadig forskyves fordi det jevnlig kommer oppdateringer, så hun ønsker fortløpende informasjon/opplysninger. I tillegg til å få ny innsikt i særtrekk ved den kvenske befolkningen i Nordreisa, håper jeg for egen del bl.a. at prosjektet vil bidra med nye opplysninger om Lapin Niilas (Niels Andersen født i Kautokeino) 1796-1871. (Se Vinnelys - Holmen s, 27 under Pahtakuopan - Bergbukt - Holmbo.) Jeg har lenge arbeidet for å komme nærmere en forståelse av hvem min mormors morfar var (slektstilknytning). Kanskje er her flere som meg som sitter inne med opplysninger fra f.eks. kirkebøker vedr. personer i Nordreisa. Opplysninger som er nye for forfatteren, eller som kan bidra til å bekrefte eller avkrefte opplysninger som er allerede er innkommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.