Gå til innhold
Arkivverket

[#38964] Kristin Hansdatter f 1762 i Øyer, Oppland


Gjest Björn Kämpe
 Del

Recommended Posts

Gjest Björn Kämpe

Kristin Hansdatter blev gift med en Värmlänning vid namn Anders Persson och de bosatte sig senare i Wången, Alsen, Jämtland. Kristin var enligt uppgift från Øyer i Oppland och det finns uppgifter om att hennes far Hans var bonde på Jonsgård i Øyer. Tacksam om någon kan bekräfta att en Kristin/Kirsti är född i Øyer 1762 (20/9?) och vad hennes föräldrar hette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn H. Christiansen

Kirkebok for Øyer-Tretten nr.2 1733-1784: Døbte 1762 3/11 v/Øyer. Hans og Aase Johnsgaards b. Kirsti. F: John Johnsgaard, Clemmet Lunke, Jomfru Bernhoft, Mari Johnsgaard, Lisbeth Bierke, Intr. 26/12Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Kämpe

Jørn, takk for svar! Er det noen som kan sie hvis denne Kirsti blir gift i Øyer og med hvem og også hvis hon får barn i Øyer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg mener at Kirsti ble gift 16.6.1789 med Tosten Johannessen Sandvig. Jeg har registrert at de får 7 barn født på Sandvig i tiden 1791 til 1805. Kanskje jeg har feil her !!?? Når har du Kristin Hansdatter gift med Anders Person ?Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.