Gå til innhold
Arkivverket

[#38966] Mistet tilgang til nyhetsgrupper i slektsforskning


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har mistet tilgangen til nyhetsgrupper i slektsforskning og andre nyhetsgrupper. Telenor har ikke hjelpetjeneste når det gjelder nyhetsgrupper. Da jeg først gikk inn på nyhetsgrupper i dag fikk jeg denne feilmeldingen: Kontaktfeil 10060, og feilkode 0x800CCCDE. Så prøvde jeg å ta bort nyhetsgrupper med å gå inn på legg til/fjern på verktøylinja. Når jeg legger til igjen skriver jeg inn navn og news.online.no på server. Ved forsøk på å laste ned nyhetsgrupper får jeg beskjed om at det er en TPC-feil Dette har jo ikke direkte med slektsforskning å gjøre, så jeg legger ut e-postadresse slik at noen kan sende meg en mail om hva jeg skal gjøre: anlih@online.no. Vet ikke hvor jeg skal henvende meg når Telenor ikke kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Samme her. Men vi kan få newsgruppene opp ved hjelp av Google Groups. Bare å skrive newsgruppens navn i søkerfeltet. Som et eksempel lenker jeg *no.fritid.slektsforsking.diverse*Lenke Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Bør vel tilføye at 3 av de norske slektsforskningsgruppene kan leses via Slektsforum. LenkeUtallige andre grupper ved hjelp av linken i innlegg (3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg kom ikke på at jeg kunne gå inn via Slektsforum på nyhetsgruppene i slektsforskning. Når jeg prøver det andre her så kan jeg jo lese, men det er umulig å legge inn svar når det vanlige passordet mitt(som jeg skriver inn hver gang jeg tar pc-en i bruk) ikke blir godtatt.Er det noe feil med nyhetsgruppene og serveren, siden det er flere som sliter med å koble seg til?Ellers kan jo også dette emnet som jeg tar opp brukes til å oppfordre folk til å bruke nyhetsgruppene i slektsforskning, og jeg har fått mange nyttige svar der siden jeg begynte der høsten 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg slutter meg til tipset om å gå inn via google, selv om det går noen timer fra du skriver innlegget til det ligger i køen. Ellers vil jeg vel våge påstanden om at nyhetsgruppene under slektsforskning.no er døde. Jeg brukte de mye for noen år siden, men nå er det knapt noe aktivitet der. Digitalarkivet kombinert med lokale debattfora er den beste kombinasjonen for å få hjelp, etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Jeg bruker Telenor (online.no) som news-leverandør. Spurte i natt etter årsaken. Fikk til svar at det kunne se ut som de hadde noen problemer med *news.online.no*. Dette var ikke bekreftet, men det jobbes med saken.Da går det seg nok til om en stund. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Til Per HelgeJa hvis du skal søke etter aner så er de foraene du nevner det beste, men skal man ha hjelp det som går på slektsprogrammer o.l. så er jo nyhetsgruppen i slektsforskning it. rette sted å henvende seg. Det skriver jeg selv om jeg av og til har hatt problemer med å tolke svarene.Noe hjelp har det iallefall vært i mange av svarene, selv om jeg ikke alltid har kommet helt i mål med å løse problemene. Andre med mer datakunnskaper enn meg drar sikkert enda mer nytte av den nyhetsgruppen. Også for å få forklaringer på ord obg begreper er no.fritid. slektsforskning. diverse et bra sted å henvende seg til. Jeg har jo f.eks. spurt der om ting jeg lurte på angående skifter.Når det gjelder etterlysninger så er Digitalarkivet perfekt, og jeg har fått uvurderlig hjelp her. Det samme gjelder også på 'Trønderslekt'. Slektsforum har jeg ikke benyttet meg så mye av.Til Ellef: Det er iallefall bra at feilen ikke er kun på min pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Prøvde å laste ned for nyhetsgrupper np, men får samme feilmelding. Prøvde også å fjerne news.online.no, for så å legge til igjen med samme resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja nå er det i orden her igjen også. Jeg reingte Telenor, men det hadde også andre gjort før meg(ifølge noen på nyhetsgruppe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.