Gå til innhold
Arkivverket

[#38999] Tønsberg /Siri Gjertsdatter


Gjest Wenche Waler
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Waler

Hei!Har tidliger etterlyst min tippoldemor Siri/Sigrid Gjertsdatter f. 1828,Skor,Hyllestad.Vet nå at hun flyttet til Tønsberg sammen med sin sønn Peder Andreassen/Nybø etter at min tippoldefar døde 1. mars 1907. Kan noen hjelpe meg med når hun døde i Tønsberg? Ønsker også opplysninger om sønnen Peder Nybø f.25.12.1864 gift med Brita Gregoriusdtr. f.3.4.1862. De hadde sønnen Andreas Severin f.16.6.1895. Er det flere barn?Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei Solveig!Takk for tipset.Jeg har sett der tidligere og nå igjen,men finner henne ikke.Det etter 1925 er ikke tilgjengelig,men da er hun nesten 100 år.Lurer på om det er noen flere kirker/kirkegårder som ligger under Tønsberg som ikke er med her?.Hvis noen har noen tips slik at jeg kan ta kontakt med dem er jeg takknemlig.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Familien i Hyllestad 1900: LenkeJeg lurer på om det kan være slektninger i Stokke kommune. I Stokke bygdebok (utgitt 1988), bind III s. 89, under gården Haslestad, bnr. 12, står det:Endelig i 1933 gikk hele gården til Andreas Nybø fra Ytre Sogn og hustru Elisa f. Mikkelsen. De hadde vært i USA en tid, de to eldste barna ble født der. Barn: Rosa, Gregor, Per, Olav. Andreas Nybø var ingeniør, bosatt i Oslo. Gården har vært drevet av forpakter ….. Sønnen Olav overtok i 1977.Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Jo, dette er de rette personene. I Norske Gardsbruk, Haslestad i Stokke står følgende:Eier: Andreas Nybø – sønn av Peder og Britha Nybø – født 1895, g. 1928 m. Elisa Mikkelsen.Videre barna som nevnt i forrige innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei igjen Solveig!Kjempeflott og takk for hjelpen.Har vært i kontakt med flere i Hyllestad og gjenlevende familie uten at jeg har funnet ut av dette.Fikk riktignok et spor om at de var flyttet til Tønsberg.Men nå skal jeg klare å finne ut resten også.Så igjen takk for hjelpen.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.