Gå til innhold
Arkivverket

[#39017] Gamle tema -


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Berre eit lite ynskje: Eg tykkjer det er lite hensiktsmessig å ta fram gamle tema med mange innlegg for å føre vidare sidespor i debatten. Det vil bli mykje ryddigare om ein opprettar eit nytt emne som er meir presist innretta på det ein ynskjer å ta opp.Ein grunn til dette er at det viser seg at det kan gå føre seg interessante diskusjonar under titlar som eg forlengst har slutta å lese.Dette er så vidt eg kan hugse, også nemnt under 'køyrereglane' for DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Skader, nei det er vel for sterkt sagt, men det viser seg mange gonger at eg går glipp av interessante debattar fordi dei går under overskrifter som ikkje interesserer meg, og der overskrifta ikkje lenger stemmer med det som blir debattert på dei nyaste delane av tråden. Og det tykkjer eg er litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Aase :)Jeg er ikke enig i ditt spørsmål/innlegg. Gamle temaer kan alltid få en ny vinkling og gi ny informasjon vedrørende diverse slekter. etter som det kommer nye brukere til.Gjennom årene har jeg/og andre, fått grei beskjed om å bruke søkeknappen på ting som tidligere er bltt diskutert.Kjente familier/slekter som vi kanskje kan mene er ferdig diskutert. Mitt tema 16937: Knud von Hadeln og Anne Zitlow von Schencken ble plutselig aktuellt igjen etter 2003. Som sagt kommer det stadig nye til, og som kan gi nyttig informasjon. Jeg synes ikke vi skal glemme det.Mvh. og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Problemet oppstaar naar noen begynner aa diskutere noe annet enn det temaoverskriften og stikkordene skulle tilsi. Da er det umulig for andre enn de som fölger traaden fra för av aa vite hva som diskuteres, med mindre samtlige brukere leser samtlige traader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det er mulig å be redaktøren endre tittelen i en debatt, dersom det skulle være formålstjenlig i slike tilfeller. Den som har startet debatten bør i slike tilfeller be dem om det via ordinær mail eller i Arkivsaker.Sol og varmt her! Bauekorps utenfor vinduet!Arnfrid på Bierget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Der har du min fulle støtte Andreas. Vi bør nok heller bli flinkere til å oppforde til å opprette nye temaer når ting sklir ut.Dette gjelder i høy grad også meg selv. Har ikke vært særlig flink her.Det baler seg på med navn etter navn og nysgjerrigheten vokser og vokser. og så er man plutselig langt ute på viddene.Mvh. og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja vi burde opprette nye tema når ting sklir ut eller det ellers er naturlig å opprette et nytt tema, men der det er naturlig å fortsette i et gammelt tema ser jeg ingen vits med å opprette et nytt tema.Jeg irriterer meg mye mer over dem som nesten ikke gir opplysninger om dem de søker etter, eller ikke skriver hvor i landet det dreier seg om det de spør etter. Steder som f.eks. Sund, Breivik osv. finnes det på mange steder. Jeg er jo blant annet interessert i forskjellige steder på Helgeland, og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gått inn på temaer med f.eks. Sund,Tjøtta, Breivik osv. som har vist seg å være på helt andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Da er det viktig at temaet er lagtinn rett. Søker du noen feks. primert Nordland, så legg det der. Kan personen vere hvorsomhelst, legg det i alle tema eller generelt. Jeg vet at dette ikke er lett, men ikke legg alle tema i alle tema, tenk litt, i såfall hadde det vert unøvendig med fylkesvis fordeling. Data fritar aldrig folk fra å tenke.:-))Forsatt hyggelig kveldmvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja der er du også inne på noe som er svært viktig. Det er spesielt viktig med tanke på når en er lenge borte fra pc-en og Digitalarkivet. Når man har vært borte i flere uker er det en stor fordel at man kan se hva som er skrevet under de fylkene en er interessert, og slipper å bla igjennom flere ukers innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg må tilstå at jeg ikke var særlig flink til å legge tema under hvert fylke tidligere, men har skjerpet meg. Jeg søker veø ellers primært Nordland,Nord-Trøndelag og Buskerud, men også Sør-Trøndelag og Bergen(Hordaland).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.