Gå til innhold
Arkivverket

[#39034] Flinta-Lars = Lars A Tjøtta og Alfred Hauge


Gjest arne kvitrud
 Del

Recommended Posts

Gjest arne kvitrud

Alfred Hauge skrev to bøker hvor han publiserte materiale etter Flinta-Lars = Lars A Tjøtta. Det er 'Flinta-Lars: det gamle Jæren i tradisjon og folkeminne' (1985) og 'Gamle Jæren: andre boka om tradisjon og folkeminne etter Lars A. Tjøtta' (1986).Er det noen som vet hvor originalmaterialet som Alfred Hauge benyttet om Flinta-Lars befinner seg nå? Eller er det noen som kjenner til annet materiale etter Flinta-Lars?Grunnen til at jeg spør er at jeg leter etter bakgrunnsmaterialet til en avisartikkel som Tjøtta publiserte i 1909.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Flinta Lars var vel annsatt eller bodde på Stavange museum ,så hvorfor ikke spørre Direktør Bore. Synest vagt å huske at der ble funnet notater etter Flinta Lars i et hus eller sjøbod i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Jeg mener å huske at etter Alfred Hauges død, ble hele hans boksamling og det som vedrørte dette, testamentert eller gitt som gave til Hå gamle prestegard.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.