Gå til innhold
Arkivverket

[#39041] Ola Nilsson Skriden - skulelærar i Folden


Gjest Atle Brandsar
 Del

Recommended Posts

Gjest Atle Brandsar

Ola Nilsson vart fødd i Skjåk i 1855, og Ættebok for Skjåk oppgjev at han var skulelærar i 'Folde, nordland' og at han døydde 1887. Vart han gift? Let han etter seg born? Kvar budde han i Folden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Har bladd gjennom navnereg. for Sørfold- og Nordfold-bøkene uten å finne Ola Nilsson. Har du forsøkt å legge ut denne etterlysningen på Dis-Norges slektsforum under Sørfold?Ellers kan du forsøke å sende en mail til Asbjørn Lind som har skrevet bøkene. Han er veldig hjelpsom.( asbj.lind@sbnett.no)Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Lind

Ole Nilsen Skriden, ugift kretsskolelærer, med adresse Åbornes under gården Sandset i Nordfold kommune (nå del av Steigen). Han er oppgitt å være født i Skiaker sogn og prestegjeld 25. oktober 1855. Referat fra kirkeboken: 'Omkom ved kullseiling paa tilbagetur fra Nordfolds kirke til skolestedet Hjertøy. Hans kamarat ble berget'. Hvem denne kameraten var kjenner jeg ikke til. Jeg har kun avskrift av kirkeboken, men jeg ser at jeg har strøket over begravelsesdatorubrikken. Det kan bety at han ikke ble funnet. Hans dødsdato er oppgitt til 9. januar 1887.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Tusen takk til Stein Ole, Asbjørn og Jan Peter! Storveies hjelp med kyrkjebøker og jamvel KART :-) Eg er imponert! Raske var Dykk og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.