Gå til innhold
Arkivverket

[#39084] Hjelp til å tyde kirkebok Nittedal 1930-43


Gjest Vigdis Rian
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Rian

Klokkerbok Nittedal 1930-1943: Ekteskap 8.7.1939 (side 160 nr. 18) Martin Ruus f. 27.2.1886 giftet seg med Johanna f. 4.4.1911. Klarer ikke tyde hennes etternavn? Har prøvd å søkeI FT-1900 på Veiserud, Venserud, Unnserud. ingen treff på foreldre med dette navn. Kan noen hjelpe meg? På forhånd, tusen takk!Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Rian

Kan være, men finner ingen i FT med det navnet heller! Kan heller ikke tyde farens fornavn eller forlovere med samme navn! Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Faren hennar er småbrukar Emil Vimserud og forlovarane er Gunvor Vimserud og Emil Reidar Vimserud, dersom der står Vimserud, då. Brura er fødd i Hakadal.Lykke til med puslespelet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Rian

Emil er nok riktig, men foreslåtte etternavn finnes ikke i noen Folketellinger. Driver og ser gjennom hele kirkeboka for å finne navn som ligner. Tusen takk til deg! Har du eller andre flere forslag, så tar jeg i mot med takk! Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Rian

På DIS slektsforum-Slektsfag.disk-Kildereg- har jeg fått nyss om at navnet kan være Vinsrud. Far Emil Kristiansen Vinsrud 1878-1966. Kan noen hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Rian

På dødsfall i Norge/Dig.arkivet finner jeg Johanne Østern f.4.4.1911 død 8.11.1994 postnr. 1481 som er Hagan i Nittedal. Jeg ønsker opplysninger om fam. Ruus i Nittedal og da spes. Martin og hans ekteskap med Johanne.Fra min svigermor (slekt av Ruus, nå død) har jeg fått vite det jeg vet, også at de var barnløse. Har du noen forslag om dette, er jeg takknemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Rian

Hei Michael. Der dukket Vimserud-navnet opp igjen. Søkte på gårder i 1900, men fant ikke det navnet. Nå gjenstår slektsforholdet mellom Johanna og Martin Ruus. Har noen kjennskap til dette?Takk til alle som hjelper meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

'Vimserud under Berg' (1875) er vel da sikkert det samme som 'Bergseie' (1900). Navnet Vimserud er altså tatt etter en husmannsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andresen

I 1.bind Bygdebok for Nittedal og Hakadal side 345, Plassen Sletta. 'Gustava, f 1873, gift til Vimserud under Berg (dattera g m Martin Ruus). Side 330, plassen Øvre Rus, bruker nr 3, Martin Jacobsen Ruus, f 1886, br 1915-34, d 1952, solgte gården våren 1934. På side 329 står foreldre og søsken til Martin. Jeg skal lete videre for å se om jeg kan finne Johanna sitt etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Rian

Hei Arild! Takk skal du ha. Jeg har selv bestilt lån av denne boka fra biblioteket. Men siden du bor i Nittedal, har du vel litt lokal kunnskap. Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andresen

Skal ikke påstå at lokalkunnskapen er så stor men i Nittedal og Hakadal Bygdebok 2.bind side 512 så finner du Vinsrud. Emil Kristiansen Vinsrud, 1878-1966, gm Gustava Jensen fra Sletta Ask,1873-1952. Under barn finner jeg Johanne, f 1911, så står det at hun er gift med Olaf Østern i Oslo. Så hvor det har blitt av Martin Ruus vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.