Gå til innhold
Arkivverket

[#39086] Line Guldbrandsdatter f. 1850


Gjest Lisbeth Mikalsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Mikalsen

Pige Line Guldbrandsen og Apoteker Lars Fritjof Soelberg Haanshuus fikk en gutt 13 mars 1872 som ble døpt Karl Johan Larsen. Gutten ble senere satt bort. Og jeg lurer på om noen kan ha opplysninger om moren Line. Mvh. Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei! Takk for svaret. Det kan se ut som Lars Fritjofs's far som også var apoteker hadde bolig i Grønland nr.10 i Oslo. Og mest sannsynlig var Line tjenestepige hos apotekeren og fikk barn med sønnen Lars Fritjof. I samme gate arbeidet to søstre som Karl Johan vokste opp hos. Det sies at han var rundt 2 år da han kom i 'fosterhjemmet'. Men jeg vet ikke hvor Line kom ifra. Og ønsker å finne ut mer om henne. Jeg har tenkt at det kan være mulig at hun bodde i Østre Aker pg.a. barnet som ble døpt der.Kirkeboka for dåpen var utydelig, men det kan se ut som en av fadderne var Anni Guldbrandsen. Mvh. Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.