Gå til innhold
Arkivverket

[#39096] Aner i Sverige, farmor Elin


Gjest Kari Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Andresen

Min farmor, f.5/8-1876, kom fra Värmland i Sverige og døde 27/10-1932 i Asker. Hun het Elin Johansen (son?), men av mange, gamle kort vi har funnet, het hun Hansen før hun giftet seg med bestefar, Sigurd Rudolf Karlsen, f. 1/2-1888 (i Trøgstad). Som det fremgår var hun 12 år eldre enn ham. Som gifte bosatte de seg i Asker. Hun hadde bl.a. en søster, Anna, g.m. Albert Kallin, bosatt i Kålsäter i nærheten av Säffle. Hvor og hvordan kan jeg lete videre her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Finner en Elin f. 1876 i Långserud i Värmland. Hun har en søster Anna Karolina f.1874. Deres far heter Hans Johan Eriksson. Så hun kan ha brukt både Hansso og Johansson. Det har min olderfar og hans brødere gjort. Det finnes tre barn til Karl Albert 1881. Jenny 1884 og Hulda Maria 1887. Mor er Augusta Andreasdotter.f 1845. Far f. 1841. De bor på gården Åstenskog. Vet ikke om det er dem,men du kansje kjenner igjen noen flere navn. Skal se videre. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Tror jeg har rett, her er AnnaKallin f. Hansson, Anna KarolinaAspsäter Södra 1:2Död 7/1 1960.Kyrkobokförd i Gillberga, Gillberga kn (Värmlands län, Värmland).Född 19/1 1874 i Långserud (Värmlands län, Värmland).Änka (4/3 1944). -----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Andresen

Hei Hanne! Takk! Du er sikkert inne på rett spor, for jeg vet at farmor hadde en søster som het Hulda, og som reiste til Amerika som ung. Kan det være en mulighet å finne etterkommere til Anna Kallin tror du, og hvor i såfall lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.