Gå til innhold
Arkivverket

[#39099] Larsine Gundersen (Sjursd. Øvrevig) f. 1857, jordmor i Kopervik


Gjest Toril Gjessing
 Del

Recommended Posts

Gjest Toril Gjessing

Larsine/Sine Sjursdatter Øvrevig var født i Nedre Mjella, Øvrevig, Haus prestegjeld.I 1875 bor hun med foreldra Sjur Johannessen og Karen Larsdatter på Øvre Sæbø i Fjelberg kommune.Hun gifter seg i 1883 med Iver Christian Gundersen, født 1858 i Stangeland, Kopervik. Han bor i Toftevåg og er baker, hun er jordmor.I 1900 bor de i Kopervik, han er baker og handelsmann, hun jordmor og er oppført i FT som Larsine Gundersen.De har sju barn: Georg Gundersen f. 1891 Lars Gundersen f. 1893 Jørgen O. Gundersen f.1896 Gundval J. Gundersen f. 1898 Ingeborg G. Gundersen f. 1884 Karen Skjolden Gundersen f. 1886 Johanne M. Gundersen f. 1889.Kjenner noen til hvilket årstall Larsine Gundersen døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er det so står i Bygdebok for Stangeland og Kopervik side 561, nr. 598: Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete0724.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Gjessing

Takk til Johan Arthur Hansen.Har du kanskje også navnet på forfatteren av bygdeboka og utgivingsåret?Mvh Toril Gj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Gjessing

Takk til Johan Arthur Hansen.Har du kanskje også navnet på forfatteren av bygdeboka og utgivingsåret?Mvh Toril Gj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Forfatteren av bygdeboka 'Bygdebok for Karmøy' 'Stangaland og Kopervik' er Arnvid Lillehammer og er utgitt i 1985 og tror den enda er til salgs. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Har du bildet og det som står om Sjur og Karen i bygdebok for Kvinnherad under Sæbø øvre? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Gjessing

Takk for referansen. Nei, jeg kjenner ikke bygdeboka for Kvinnherad. Jeg skylder å si at dette ikke er slekta mi og at jeg derfor ikke er personlig engasjert. Jeg hjelper noen som skriver en historisk avhandling med personopplysninger, jeg har litt trening i å finne fram i folketellingene og kirkebøkene som ligger her i Digitalarkivet fra egen slektsgransking. Dødsår er det ofte vaskelig å finne når kirkebøkene ikke ligger i DA.Men hvis det står noe interessant om Sjur og Karen, vil jeg gjerne høre!Mvh Toril Gj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis du sender en mail til jo.art@online.no, så kan jeg sende det som står der. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.