Gå til innhold
Arkivverket

[#39104] Daniel Simonsen 1848


Gjest Rolf Eide Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Eide Hansen

Det er ikke mange opplysningene jeg har, men prøver likevel. Daniel Simonsen f. 1848, skal ha reist til USA/Canada tidligst 1876 etter mine beregninger. Mulig født i Cristiania. Han var min biologiske oldefar. Er veldig takknemlig for hjelp. mvh ROLF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes 3 Daniel Simonsen f. 1848 +-2 år i 1865. I 1900 finnes 2 av dem fremdeles i Norge. Den gjenstående er da vel enten antagelig død (ikke i Bergen til 1886) eller emigrert og det er Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Eide Hansen

Takk for svar. Jeg er urutinert i dette. Jeg vet ikke om dette hjelper, men Daniel fikk sønnen Søren 02.02 1872 i Cristiania hvor han også er døpt. (Vår Frues kirke). Mor og sønn vendte til bake til Rissa etter fire år. Det sies at han var løytnant ved Reinskloster, Rissa. Det sies også at han var av rederfamilie. mvh ROLF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS VRI: Søren Christian f. 2/2 dpt. 14/4 1872 Domkrk./Trefoldighets. Foreldre Daniel Simonsen og Marita Andersdt. Foll. Domkrk. = Vår Frelser, så spørsmålet blir om han ble døpt der eller i Trefoldighetskirken. Akkurat dåp mangler for begge kirkene i de skannede kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Eide Hansen

Hei B.K. Jo, Søren Christian var døpt i Domkrk./Trefoldighets. Var inne på FS og finner at Daniel er f. 29.11 1843, døpt 25.12 1843, Oyestad, Aust-Agder. Hans far: Simon Jensen, hans mor: Karen Danielsdtr. Er jeg på rett spor? mvh ROLF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Trefoldighetskrk. Søren Christian f. 2/2 dpt. 14/4 1872, uekte. Foreldre sadelmakersvend Daniel Simonsen, f. 47 og pike ... Marita Andreasdt. Tøll?, f. 47. Faddere Sadelmaker Olaf Lust/Luft?, mekaniker Olaf Hoaas, mdm? Anna Sofie Rese, M.... Fåberg.Se lenke i (2), og Daniel skal iflg. den være født i Mandal, og iflg. dåpen i 1847.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Daniel f. 6/4 dpt. 30/4 1847 Mandal (u/Halse kirkebøker) Foreldre tømmermann Simon Danielsen og h. Anne Thomasdt. Faddere: Kathrina Reiersdt., Thomine Danielsdt., Daniel Simonsen Rugland, Tørres Tollissen? Uddøe ?, Tollef Thomasen Mandal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Eide Hansen

Hei B.K. Ja,ja, så var jeg på avveie, trodde for mye på fam. i trøndelag. Joda, Søren var uekte og hans mor var Marit Andersdtr. Føll. (Føllsletta). Tusen takk for at du tok bryet med å hjelpe. mvh ROLF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Eide Hansen

Da jeg søkte etter Daniel Simonsen f.1847, så gikk anene tilbake til 1790. Lenger kommer jeg vel ikke. Men jeg lurer på hvordan gikk det med Daniel? ble han gift, stiftet familie, hvor bosatte han seg? Har vært innom folketellinger og utvandrerlister, men finner ikke noe. Er det andre måter å undersøke på? mvh ROLF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.