Gå til innhold
Arkivverket

[#39110] Sylfest (Sølfest) Eriksen, f. 1862 i Skjåk - til Nordland?


Gjest Atle Brandsar
 Del

Recommended Posts

Gjest Atle Brandsar

Ættebok for Skjåk oppgjev berre i ein parentes bak Sylfest: '(Nordland)'Kom han til Nordland, i så fall: Kvar?Han er fødd 1862 i Skjåk, med foreldre Erik Olsson og Torø Olsdotter på Gubbhagen/Hagen.Her er han heime i 1865: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei Atle!Ingen av de damene som du har lagt link til ser ut til å være rett, det er bare 2 av disse som blir gift en på Kvikstad og den andre på Furnes, de andre død unge. Så du må nokk se i 1875 tellinga.Hvis det er rett mann Berit har funnet i innlegg 2. Så er Hellarmoen en stasjon på Sulisbanen (jernbanen som gikk til Sulitjelma). Hvis noen har den slektsboka som omhandler dette område i Skjerstad (nå Fauske) så vil de finne hvor Anna er fra og hva faren heter. Jeg har dessverre ikke den boka.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Ja, det er nok rett mann som Berit har funne, så det manglar berre eit bygdebokoppslag her no...vonar nokon har boka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kirkebøkene fra Sulitjelma er skannet fra 1902. De ble forresten ikke gift eller Einar født i Skjerstad. Det er nok Sulitjelma det også.Døpt Sulitjelma 1902, s.3, piker nr. 18: Indrid Marie f. 17/11 - hj.dpt. 18/11 1901, stadfestet dåp 7/9 1902. Foreldre stasjonsexpeditør Sølfest Eriksen Hagen og h. Anna Marie Olsdt., Hellermo. Begge født 1863.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei!Ja det er rett dame Åse har funnet. Jeg glemte jo at jeg har kirkebøker for Fauske:Viet 19.april 1899 i Fauske kirke: Sølfester Eriksen Hagen, stasjonsbestyrer på Hellermoen Sulitjelma. f. 22.nov. 1863 i Skiåk presteg. med pike Anna Marie Olsdatter, Rødås f. 1863. Brudgommensfar: Erik Olsen Skiåk. Brudens far: Ole Olsen Rødås. side 243Døpt i Fauske kirke: Einar Olai f. 1.aug.1899, dp. 1.nov. Foreldre: Ekspeditør Sølfester Eriksen Hagen og h. Anna Marie Olsdatter. Bosted Hellermoen. side 32.Begge hendelser er hentet fra kirkebok for Fauske 1890-1897.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Takk til Berit, Åse og Solveig så langt!Eg ser at faren til Anna Marie er frå Lom...kven er han tru...dette må eg sjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.