Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kim Unstad

[#39129] Magnus Berentsen (f. ca 1700), Valberg sogn, fra Bergen

Recommended Posts

Gjest Kim Unstad

Har postet denne under Hordaland, foreløpig uten resultat. Noen som vet noe i Nordland?Magnus Berentsen bodde i Tjønndal og senere Selnes i Valberg sogn, Vestvågøy, men kom opprinnelig fra Bergen, heter det i Borge og Valberg bygdebok. Han må ha vært født før 1705. Hvis han var fra selve Bergen, har jeg en kandidat i Magne Berentsen (Lenke), sønn av tyske Berent Hakman og Alkie Meyer. Faren finnes i immigrasjonslistene. Finnes det andre kandidater/noen som har noe mer konkret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Michael Moum

Du finner Magnus Berentsen på Börje Jonssons hjemmeside Lenke Hans datter Elen er min ane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kim Unstad

Takk, Michael. Da tror jeg vi kan glemme tyskeren. Er rimelig fersk i gamet og har haiket mye med Börje Jonsson.Ser at din ane Elen bosatte seg i Sennesvik/Ure. Det er min barndoms bygd. Selv er jeg etterkommer etter søstera som ble gift i Smedvik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.