Gå til innhold
Arkivverket

[#39134] etterkommere av Karoline Lorentsdtr Røvig gm Anton Sev Krogh ( Trondheim)?


Gjest Rolf M Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf M Kirkbakk

Hei Er det noen som har Kjennskap til Etterslekten til disse personer. 1.Karl August Krogh 1.8.1867 Trondheim 2.Johannes Krogh 5.4.1869 Trondheim 3.Elias Anton Scmidt Krogh f 11.2.1872 Trondheim 4.Gustav Adolf Krogh f 16.11.1879 Trondheim Jeg har familien til Karl August Krogh men resten av søsknene vet jeg ingenting om.Er det noen som kan hjelpe meg ? Regner med at disse bodde i Trondheim Vet at Karoline og Anton giftet seg 30.6.1866 i Domkirken ( Nidarosdomen) mvh Rolf M Kirkbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Fra den norske hærs vernepliktige officerer: Krogh,Elias A.S. f. i Trondhjem 11.feb.1872. Artium 1890. Eks.Krigsskolens ned.avd.inf.linje 1891. Sek.ltn.1891,premierløitnant 1897. Utvandret til Tacoma USA.Dette har du kanskje fra før. Det er fra norges militære embedsmenn 1929: Krogh,Karl August f.i Trondhjem 1.aug.1867,sønn av salmaker Anton Severin Krogh og Karoline Røvik.Eks.Krigsskolens øverste avd.1889,sekondløitnant i Trondhjemske brigade 1889,premiærløitnant 1891,kaptein 1898,avskjed 1924. Tjenestegjort bl.a.som sjef for 12.komp.av s.Trondhjem I.R.nr 12 til 1915,sjef for 17.komp. av N.Trondhjems I.R.nr.13 1915-23,sjef for 5.komp. av samme regiment 1923-24. Infanteriets skyteskole.Eks.art.(latin) 1886. Lærer ved Trondhjems borg.realskole i en årrekke,ved 5.Brigades underoff.skole og ved Trondhjems maskinistskole. Skytterlagsinstruktør.Gift i Trondhjem 14.mars 1891 med Ingeborg Sofie Guldahl,f. i Trondhjem 30.aug.1869. 4 sønner og 5 døtre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Elias og Ragna hadde en sønn Finn Krogh f.1897Det er en Finn Krogh f.13 juni 1897 som dør i mars 1978 i Philadelphia Pennsylvania (SSDI Card utstedt i Washington før 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf M Kirkbakk

Hei Det er riktig det som Carsten har skrevet. Det virker også som det er korrekt resten også så i den forbindelse så vil jeg også spørre om noen vet hvem som er foreldre til Karoline f 1844 på Inderøen. Det er nevnt en Lorents Larsen Røvigplads, men ikke noen ektefelle. Ellers så vil jeg takke for all hjelp så jeg kommer meg videre. Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf M Kirkbakk

Hei Det er riktig det som Carsten har skrevet. Det virker også som det er korrekt resten også så i den forbindelse så vil jeg også spørre om noen vet hvem som er foreldre til Karoline f 1844 på Inderøen. Det er nevnt en Lorents Larsen Røvigplads, men ikke noen ektefelle. Ellers så vil jeg takke for all hjelp så jeg kommer meg videre.Er ukjent den lenke til Tacoma Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.